OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
NeXus är en ledande och snabbt växande internationell leverantör av säkerhetslösningar inom IT-branschen. Vår viktigaste kunskap och kompetens finns inom Identity and Access Management (IAM). Vi erbjuder lösningar, produkter och tjänster för att säkra identiteten för personer, objekt och transaktioner både i den fysiska och den digitala världen. I dag har neXus 19 kontor i Norden, Europa, Indien och USA. Nu söker de självsäkra och ansvarsfulla kundtjänstmedarbetare till sitt kontor i Stockholm.
Arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi nu omgående 2 kommunikativa och ansvarsfulla personer för rollen som kundtjänstmedarbetare. Uppdraget inleds med 6 månaders konsultuppdrag med chans till rekrytering hos kund därefter. Du placeras på kundens kontor vid Telefonplan i Stockholm.
I rollen som kundtjänstmedarbetare arbetar du med telefonsupport samt med administrativa uppgifter såsom ärendehantering och registrering. Du arbetar veckovis med de olika uppgifterna, 1-2 veckor med telefonsupport följt av 1-2 veckor med administrativa uppgifter. När du jobbar med telefonsupport är arbetstiderna förlagda 7-16 och när du jobbar med administration är arbetstiderna 8-17. Kunderna som vänder sig till supporten ringer med ärenden rörande så kallade 06 kort som används på byggarbetsplatser. Kunderna ringer när korten inte fungerar samt vid registrering och beställning av kort. Du kommer att få en god och grundlig intern utbildning i detta och få lära dig det succésivt. Det krävs alltså ingen tidigare erfarenhet av att ha arbetet med dessa produkter. Som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta i ett härligt team som består av 5 engagerade och glada personer som tycker om att ta i där det behövs. Ta chansen och bli den sjätte kollegan på en engagerad och positiv arbetsplats!
Din bakgrund
Det är ett krav att du har god datorvana samt 1-2 års erfarenhet av att arbeta kundtjänst/support via telefon. Du har god vana av att arbeta med telefonen som redskap samt hantera administrativa uppgifter som ingår i rollen som kundsupport. För tjänsten krävs utbildning på lägst gymnasienivå och det är ett krav att du har god förmåga att uttrycka dig i svenska såväl i tal som i skrift. Det är starkt meriterande om du erfarenhet av IT eller teknisk support.
Personliga egenskaper
För att lyckas i tjänsten som kundtjänstmedarbetare söker vi dig som är en lugn och trygg person. Du har en god kommunikativ förmåga och stimuleras av att hjälpa dina kunder. Som person är du pålitlig och har en god arbetsmoral som märks i ditt ansvarfulla och mogna arbetssätt. Vidare är du också en engagerad och stabil person med skinn på näsan som vet hur du ska hantera olika situationer som kan uppstå i kommunikationen med kunder. Vi tror också att du har en positiv inställning som märks på arbetsplatsen och du gillar att arbeta i ett högt tempo tillsammans med härliga arbetskollegor. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Tillsvidareanställning/Heltid/Stockholm
Tillträdesdag
Omgående
Information
Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet!
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Würtz
Andreas Rudberg
Leyla Jamei
Madeleine Bergholtz
Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei
Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt
Maher Hammadi Hasson
Carolina Simonsson
0722-54 10 04