OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Hörby Bruk är ett välkänt varumärke och vi är sedan många år tillbaka marknadsledande på skottkärror i Sverige. Vi är också en ledande producent i Norden på lekredskap för den privata trädgården. Och flera av våra produkter har genom åren blivit välkända klassiker. En anledning till detta är att vi konsekvent kombinerar lång svensk hantverkstradition med modern teknik i vår produktion. Resultatet är en unik kvalitet och ergonomi som inte bara syns utan som också upplevs, år efter år, från generation till generation. Vi är stolta över att föra svensk hantverkstradition vidare in i framtiden.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en handlingskraftig kundtjänstmedarbetare med intresse för ekonomi som trivs i en varierande roll. Arbetet innebär att ta emot inkommande samtal och mail från kunder på främst svenska men även på engelska, hantera och registrera order samt rapportera avvikelser. Vi ser gärna att du har ett intresse för ekonomi då du kommer stötta ekonomiavdelningen med bl.a. ankomstregistrering av leverantörsfakturor samt kundfakturering.
Dina arbetsuppgifter kommer även innebära att vara behjälplig med offertskrivning och offertuppföljning, att skapa, hantera och uppdatera data i affärssystemet Monitor samt övrigt förekommande administrativt arbete som till exempel posthantering och arkivering.
Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet av en likande roll med breda ansvarsområden. Du har god IT-kompetens och är en van användare av Excel och övriga Officepaketet. Du är flytande i såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Det är även viktigt att du trivs med telefon som arbetsredskap. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i affärssystemet Monitor.
Som person är du prestigelös, självgående och proaktiv och tar dig an utmaningar med en positiv inställning och god samarbetsförmåga. Du har ett gott sinne för administration, arbetar strukturerat framåt, är van vid att prioritera ditt arbete vid behov och har lätt att lära nytt och tänka om.
Övrigt
Tjänsten rekryteras i samarbete med KFX HR-partner. KFX HR-partner är ett företag som verkar inom bemanning, rekrytering och entreprenad. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Rebecka Möberg på 040-120200. Välkommen in med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande!
Tillträde: Januari 2017, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
Typ av anställning: Tillsvidare på Heltid, med provanställning på 6 månader.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rebecka Möberg
040-120200
Rebecka Möberg
040-12 02 00
Kevin Brandt
040-120200
Kevin Brandt
Maria Karlsson
Maria Karlsson
070 845 28 00
Kevin Brandt
Kevin Brandt
0706970093
Maria Karlsson
040-120200
Mauricio Amaral
040-120200