Kundtjänstmedarbetare med IT-intresse

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du på jakt efter en ny spännande tjänst med fokus på kundkontakt? Vi söker nu dig som brinner för service och vill utvecklas vidare i ett innovativt IT-företag. Kanske har du tidigare jobbat i en teknisk kundtjänst eller som administrativ support? Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din servicekänsla och ditt driv kommer att vara avgörande!

Om företaget
Vår kund sitter i moderna lokaler i Solna och du kommer att ingå i ett team om cirka 10 medarbetare, som tillsammans ansvarar för en del av förtagets kundservice.

Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare hos vår kund är du rösten utåt gentemot företagets kunder. Med telefonen som ditt främsta verktyg hjälper du kunder att lösa problem, hitta information och komma i kontakt med rätt person inom organisationen. Kundservice arbetar primärt som First line support vilket innebär att hantera alla inkommande kundsamtal och kundmail från såväl privatkunder som affärskunder. Arbetet innefattar även intern support med administrativa uppgifter, så som avtalshantering, returhantering, kreditering samt att agera stödfunktion åt säljorganisationen. En del ärenden kräver snabbt agerande, medan andra ställer krav på att du söker information och gör en grundlig och informativ undersökning å kundens vägnar.

Detta är en tjänst där du gers utrymme att växa och för rätt person finns det på sikt många vägar att gå inom företaget!

Kvalifikationer
För denna tjänst värdesätter vi att du har ett intresse för IT och teknik. I övrigt söker dig som älskar kundkontakt och service. För dig är det viktigt att kunden är nöjd och du har erfarenhet av att lösa problem, stora som små. Med ditt lugn, din positiva inställning och din tydliga kommunkation, kan du hantera kunder med olika humör och sinnesstämningar. Din bakgrund präglas av just service och vi tror att du har arbetat med antingen kundsupport eller direkt kundkontakt något år.

Ett krav för tjänsten är att du har goda kunskaper i det engelska språket i tal och skrift.

Övrigt
Vi söker dig som ser dig långsiktigt i rollen. Arbetstiderna är 8-17. Du kommer att vara anställd hos oss på KFX HR-partner och få en dedikerad konsultansvarig, samtidigt som du arbetar hos vår kund. Tillträde är omgående så skicka in din ansökan redan idag! Vi går igenom urvalet löpande. Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Linnea Hägg på 08-663 99 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Sommarjobb
  • Publicerat: 19 september 2018

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024