OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samtrans Omsorgsresor är en del av Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag. Varje år utför Samtrans Omsorgsresor ca 1,7 miljoner personresor, framförallt på uppdrag av kommuner och regioner. Genom varumärkena Göteborgs Buss och Telepass finns Samtrans representerade i Stockholm, Västra Götaland och Skåne. Samtrans har en stark samhällsbärande roll genom att finnas till för människor som på olika sätt inte har möjlighet att resa med den allmänna kollektivtrafiken. På så sätt bidrar Samtrans varje dag till ett inkluderande samhälle, där fler människor ska ges möjlighet att delta i samhället på lika villkor.
Gillar du att ge god service? Vill du arbeta med kundbemötande i en för många människor viktig servicefunktion? Då har vi ett jobb för dig!
Om tjänsten
Du kommer arbeta med att besvara inkommande telefonsamtal, mail och chatt rörande beställningar av resor från våra kunder och administrera dessa beställningarna i våra system. Tillsammans med dina 30 kollegor arbetar du med att ge en bra service till våra kunder och i din roll som kundtjänstmedarbetare får du möjlighet att bidra till utvecklingen av vår kundtjänst. Inom arbetsgruppen arbetar vi mot uppsatta mål tillsammans med individanpassad coachning för att stödja var och en i arbetet. Du kommer att ha varierande arbetstider och vara schemalagd då vår kundtjänst är bemannad mellan kl 06:30-22:00 måndag-söndag.
Din profil
Vi söker dig med en avslutad gymnasieutbildning och som har god datorvana och med förmåga att kunna arbeta i flera system samtidigt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och på engelska. För att söka tjänsten är det önskvärt men inget krav om du har tidigare erfarenhet av arbetet inom kundtjänst.
För att trivas hos oss och passa in i rollen är viktigt att du har god samarbetsförmåga, har ett extremt bra bemötande och är serviceintriktad, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har ett resultatinriktat fokus. Vidare för att passa in i rollen är det viktigt att du är stresstålig då tempot periodvis är högt, samt att du ska trivas i varierande arbetstider.
Det är viktigt att du alltid ger ett förtroendeingivande intryck där du strävar efter att arbetar i enlighet med Samtrans värdegrund.
Villkor
• Tjänsten är ett vikariat på heltid under 6 månader med god chans till förlängning och start omgående.
• Varierande arbetstider, schemalagd mellan 06:30-22:00 måndag-söndag.
• Vi tillämpar taxiavtalet för telefonister.
• Din arbetsplats kommer vara i Solna Strand, Stockholm.
Fördelarna med att jobba hos oss
Som anställd hos oss får du friskvårdsbidrag, tjänstepension och tillgång till vår förmånsportal. Du får också möjlighet till lärande och utveckling inom företaget.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Sandfeldt,