Kundtjänstmedarbetare med säljfokus

Kundtjänstmedarbetare med säljfokus

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON befinner sig på en spännande utvecklingsresa. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsupplägg för att leverera ännu bättre värde till våra kunder i syfte att bygga ett hållbart samhälle. Vi söker nu innesäljare till vårt glada och ambitiösa team i Sollefteå! 

Avdelning B2C ansvarar för kundservice inom el- och gasaffären för privatkunder. Avdelningen består av sju grupper lokaliserade i Norrköping och Sollefteå. Vårt primära fokus ligger på försäljning och skapa goda affärsmässiga relationer där vi sätter kunden i centrum. 

Andreas Garefelt kommer vara din närmsta chef och han vill med sitt ledarskap bidra till en kultur som genomsyras av engagemang, samarbete och kommunikation där alla delar med sig av åsikter och erfarenheter.


Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare med säljfokus hos oss får du en varierande och spännande vardag där du arbetar du med våra viktiga kundmöten genom att hantera inkommande och utgående samtal i försäljnings- och avtalsfrågor. Du kommer även arbeta med administrativa arbetsuppgifter och hantering av generella kundservice-frågor i våra affärssystem där dina främsta verktyg är mail, brev och chatt.

Tjänsten är placerad i Sollefteå. Du kommer att arbeta kvällspass en dag i veckan (11.30-20.15).

Vi söker
För att trivas och ha kul i rollen tror vi att du älskar kundservice, försäljning och merförsäljning. Vi ser det som en fördel om du har säljerfarenhet sedan tidigare, kanske i en liknande roll som innesäljare eller säljande kundtjänst, men det viktigaste är att du är en person med mycket energi och gillar att jobba mot uppsatta mål.

Eftersom telefonen är ditt främsta arbetsredskap du duktig på att kommunicera och lyssna till våra kunders önskemål. Vi tror att du är en person som är ihärdig, gillar att vinna och bidrar till arbetsglädje och goda resultat genom en positiv attityd. Du har en förmåga att se helheten för att kunna ge kunden de bästa råden. Våra uppdrag/förutsättningar ändras löpande så det är bra om du tris i en föränderlig miljö.

Välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 21 september.  

För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chefer:
Andreas Garefelt, +46 725 024884

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Bodil Sundmark, Unionen, +46 730 895324
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129


Vi erbjuder
* Möjliggörande för såväl karriärmässig och personlig utveckling, som för fritid och familjeliv.
* En anställning i en organisation med tydliga visioner inom hållbarhet och som satsar långsiktigt.
* En utvecklande och förändringsbenägen arbetsmiljö med många spännande projekt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024