OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Norrköping | Tillsvidare
E.ON befinner sig på en spännande utvecklingsresa. Vi fokuserar mer än någonsin på att utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsupplägg för att leverera ännu bättre värde till våra kunder i syfte att bygga ett hållbart samhälle.
Vi söker nu kundtjänstmedarbetare till vårt glada och ambitiösa Sales team i Norrköping!
Om rollen
Avdelning B2C ansvarar för kundservice inom el- och gasaffären för privatkunder. Avdelningen består av sju grupper lokaliserade i Norrköping och Sollefteå. Vårt primära fokus ligger på försäljning och skapa goda affärsmässiga relationer där vi sätter kunden i centrum.
Malin Svanberg kommer vara din närmsta chef och hennes ledarskap grundar sig i att sprida en kultur som genomsyras av engagemang, samarbete och delaktighet där alla delar med sig av åsikter och erfarenheter.
Som medarbetare hos oss får du en varierande och spännande vardag där du arbetar du med våra viktiga kundmöten genom att hantera inkommande telefoni i försäljnings- och avtalsfrågor. Du kommer även arbeta med administrativa arbetsuppgifter och hantering av generella kundservice-frågor i våra affärssystem där dina främsta verktyg är mejl och chatt.
Vi söker
För att trivas och ha kul i rollen så tror vi att du gillar försäljning, och tycker det är både inspirerande och motiverande. Då tjänsten är att sälja med telefonen som arbetsredskap krävs det att du är mycket kommunikativ både i tal och skrift. Du bidrar till arbetsglädje och resultat genom en positiv attityd. Du ihärdig och drivs av att tävla om inte mot andra så mot dig själv, framförallt gillar du att vinna. Du har en förmåga att se helheten för att kunna ge kunden det bästa rådet. Flexibilitet och van att arbeta i en föränderlig arbetssituation är att föredra då våra uppdrag/förutsättningar ändras löpande
Vi ser det som en fördel om du har säljerfarenhet sedan tidigare, kanske i liknande roller såsom innesäljare eller säljande kundtjänst. Men det är inte ett krav utan det viktigaste för att lyckas och trivas hos oss är att du har energi, och ett driv att pusha dig själv mot uppsatta mål.
Vill du arbeta i en roll där du får möjlighet att växa i en bransch som ständigt utvecklas och som satsar inför framtiden? Välkommen med din ansökan senast 13e februari!
För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chefer:
Malin Svanberg, +46 72 224 42 75
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Bodil Sundmark, Unionen, +46 10-2283196
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 75.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tommy Vati
+46 730344270