OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om MatHem
MatHem grundades 2006 och är idag Sveriges ledande e-handelsföretaget inom dagligvaruhandeln. Vi erbjuder matleverans hem till dörren den tid och dag kunden önskar, 7 dagar i veckan. MatHem kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet med recept och abonnemang på färdiga matkassar. Vi finns i dag i Stockholm, Uppsala, Södertälje, Göteborg, Malmö, Lund och Helsingborg med omnejd. Idag arbetar ca 1500 glada och engagerade kollegor fördelat på de olika anläggningarna och kontoren i Sverige.
MatHem befinner sig nu i en expansiv fas och för rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter och möjligheten att påverka och bidra till vår fortsatta utveckling.
Om tjänsten
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att proaktivt söka upp både befintliga och gamla kunder i kundvårdande syfte. I rollen ingår att återaktivera kunder för matkasse samt abonnemang och att vara aktiv vid andra aktiviteter i syfte att locka nya kunder.
Vidare kommer du att ansvara för uppföljning och kundnöjdhet. Du kommer att arbeta efter de sälj och servicemål som satts upp inom avdelningen men även individuellt. Arbetet sker främst via telefon och mejl men även via sociala medier och chatt. Vid de tillfällen som vår Kundtjänst har hög belastning kommer du även vara tillgänglig för inkommande samtal och mejl.
Du erbjuds en gedigen introduktion där vi ger dig redskapen du behöver för att lyckas hos oss och i din nya roll. I introduktionen ingår en utbildning där du lär dig grunderna för rollen.
Idag är vi 22 glada och engagerade kollegor som gör sitt yttersta för att leverera kundservice i världsklass.
Avdelningen har öppet vardagar 09:00-21:00, lördagar 07:00-18:00 samt söndagar 07:00-23:00 och din arbetstid kommer vara förlagd under denna period enligt ett rullande schema på 4 veckor.
Du rapporterar till Team Leader Outbound.
Kvalifikationer
• Minst gymnasiekompetens
• Goda datorkunskaper
• Uttrycker dig väl muntligt och skriftligt på svenska och engelska
• Erfarenhet av liknande roll ses som meriterande
Personliga egenskaper
För att lyckas i din roll ser vi att du är självständig och van att driva ditt eget arbete framåt. Som person är du bekväm med att fatta beslut och har förmågan att vägleda dina kunder på ett serviceinriktat och pedagogiskt sätt. Vidare ser vi att du är relationsskapande och kommunikativ i din framtoning med fokus på kundens bästa. Vi ser även att du är flexibel i ditt tankesätt och har lätt för att anpassa dig olika sorters människor. Att du är ansvarstagande både i kundmötet och för din egen utveckling ser vi som en självklarhet.
Övrig information
Plats: Johannesfred/Norra Ulvsunda, Bromma
Lön: Fast lön enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Tillträde: Löpande