Kundtjänstmedarbetare med språkkompetens

Arbetsbeskrivning

Räckesbutiken är ett innovativt företag som säljer främst glasräcken för altaner, balkonger och inomhusmiljöer via internet i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz & Frankrike. Kunderna skräddarsyr på egen hand sitt räcke på vår webbsida, https://www.rackesbutiken.se.

Räckesbutikens alla produkter tillverkas, packas och skickas från vår produktionsanläggning i Ängelholm. Tillverkningsprocessen kontrolleras av vårt eget affärssystem som processar varje unik order, dess artiklar och tillverkning. Alla steg i tillverkningen rapporteras och hanteras digitalt.

Sedan 2021, är ägaren till Räckesbutiken det familjeägda investmentbolaget Beijerinvest, som utvecklar välskötta företag med en stark entreprenörsanda genom långsiktigt värdeskapande.

Vi tycker det är viktigt att ha kul på jobbet, och letar efter någon som håller med - och själv bidrar med positiv energi och glädje.



Med omdömen som; “...Outstanding service. Kan rekommenderas till alla som vill köpa ett kvalitativt räcke och hög servicegrad.”, “...Väldigt bra kvalite på produkterna och beskrivningar mm. Kan rekommendera leverantören fullt ut.” och 4,7 av 5 i TrustScore driver vi försäljning och kundrelationer. Nu söker Räckesbutiken dig som brinner lika mycket för bra service som vi! 

Vill du vara med och skapa omdömen som ovan, kan du service och förstår vikten av rätt bemötande, vill du jobba med ett härligt gäng människor som har kunden i centrum och vill du bli en del utav ett snabbt växande och glatt företag? Räckesbutiken säljer måttanpassade produkter, varför varje kund har en unik produkt och stora förväntningar på att resultatet blir som önskat. Det gör att ingen kund är den andra lik och det kommer prägla din arbetsdag, samt just det som gör att arbetsdagen går fort och vem vill inte känna så. 
 
Vi erbjuder helt enkelt en härlig möjlighet för en unik person, på ett unikt företag och med unika kollegor som alla vill framåt.

Kundservicemedarbetare 

I din roll som kundservicemedarbetare får du ansvar för att hantera många olika arbetsuppgifter. Bland annat ingår det att ta emot inkommande och genomföra vissa utgående samtal till befintliga kunder, hantera mail och hjälpa företagets kunder på bästa möjliga sätt. Du har en mycket viktig roll i organisationen och arbetar mot flera kontaktytor, såväl internt som externt. Du blir en del av ett samarbetsvilligt team, där fokus alltid ligger på att hjälpa varandra för att kunna ge bästa möjliga service till vårt säljteam, kunderna och våra samarbetspartners. För att trivas i tjänsten tror vi att du gillar serviceyrken med fokus på kommunikation och att ett högt arbetstempo.

För att klara arbetets olika moment krävs att du både muntligt och skriftligt kan hantera det svenska språket på ett grammatiskt och förtroendeingivande sätt. Utöver svenska är det meriterande om du talar och skriver förhållandevis obehindrat på något utav följande språk; tyska, franska, danska eller norska. Språkfärdigheten är nödvändig för tjänsten. Vi förväntar oss att du kan hantera engelska på en god nivå i både tal och text. 

Du har ett stort intresse för service och vill alltid sätta kunden i första hand. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av just kundservice och administrativt arbete. Du trivs i en arbetsmiljö som präglas av många sociala kontakter. Noggrannhet och initiativtagande är viktiga egenskaper precis som viljan och förmågan att snabbt lära sig nya saker. Du har ordning och reda och förmågan att självständigt strukturera upp ditt arbete.

Du kommer att ingå i säljorganisationen vars främsta uppgift är att ta hand om våra kunder och deras beställningar, där just du kommer ta hand om kunderna efter att köpet har genomförts. Att ge god service och driva försäljning på ett ärligt sätt ser vi som en självklarhet. Vi vill att våra kunders upplevelse av Räckesbutiken ska vara utöver det vanliga. Största delen utav kundkontakten sker via e-post, chatt eller telefon. Därför jobbar du någorlunda enkelt med de flesta program och har datorvana. För att lyckas behöver du ha en näsa för vad som skapar goda och långsiktiga kundrelationer.
 
Vi söker dig som brinner för:

- kundservice och administration.
- noggrannhet och initiativtagande
- struktur och kommunikation
- problemlösning, utan att tappa bort förmågan att samarbeta
- målfokuserad och ödmjuk

Räckesbutiken har stort fokus på entreprenörskap, goda kundrelationer och det råder ett familjärt arbetssätt där alla hjälper alla på företaget. Vi tror på att ansvar och att ha roligt tillsammans är ett lyckat koncept för trivsel. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i förstklassiga produktions- och kontorslokaler på ca 2000m2 i Ängelholm, med bland annat plats för eget gym med instruktörsledda pass. (på arbetstid ;-) ) 

Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet, ditt engagemang och varför du vill jobba hos just oss! 

Urval och intervjuer kommer att göras löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. 
 
Har du frågor till tjänsten ber vi att de i första hand kommer via mail.
 
Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum.
 
Vi undanber oss samtal och erbjudande från rekryteringsföretag och andra som vill sälja annonser kopplat till denna platsannons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Räckesbutiken Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024