Kundtjänstmedarbetare med start i september 🎈

Arbetsbeskrivning

Vår kunds nya avdelning äger och utvecklar processen för det operativa kundmötet genom att förbättra, förenkla och effektivisera för våra arbetsgivarkunder. Tillsammans skapar de ett gemensamt arbetssätt som möjliggör att kunden möter en kontaktväg in.

Arbetsuppgifter

Att ta emot, hålla ihop och återkoppla inkommande frågor: Det gör du bland annat genom att besvara arbetsgivarkundernas frågeställningar, oavsett kanal, på ett tydligt och omdömesfullt sätt. Kan du inte svaret på alla frågorna tar du hjälp av kollegor eller övrig organisation.

Proaktiv information och kommunikation: För att minska antalet repetitiva frågor kommer du och dina kollegor arbeta proaktivt med information till kunder, exempelvis vid systemförändringar. Ni kommer också att bidra med relevant innehåll till exempelvis nyhetsbrev och samt genomföra nätverksträffar. I ert arbete samverkar ni med kollegor inom övriga avdelningen.

Utveckling & Analys: Som en del i avdelningen kommer du att aktivt bidra till att ni kontinuerligt analyserar och utvecklar era arbetssätt. Du och dina kollegor är också vår kunds öra för kundernas behov och upplevelse av våra tjänster. Det innebär bland annat att utifrån fakta om kundernas beteende och behov driva en ökad digitalisering och självservice.

Vi söker dig som

Är ansvarstagande och har god förmåga till självledarskap.

Är kundorienterad och tycker att det är riktigt kul att skapa ett bra kundmöte.

Är nytänkande och ser möjligheter till förbättringar i arbetssätt och rutiner.

Driven

Kan vara med och driva förändring

Kommunikativ

För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet från kundnära roller och trivas med att prata i telefon eftersom det är ett av de främsta arbetsverktygen.

Vi tror också att du har en eftergymnasial utbildning från universitet eller högskola till exempel inom samhällsvetenskap eller ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har också goda kunskaper i svenska i tal och skrift då du kommer att ha daglig kundkontakt.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom pensionsområdet, gärna specifikt tjänstepensioner.

Övrigt

Omfattning: Heltid

Start: 22-09-01

Avslut: 22-12-31

Plats: Stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juli 2022
  • Ansök senast: 3 januari 2023

Liknande jobb


1 oktober 2024

30 september 2024