Kundtjänstmedarbetare med tekniskt intresse

Kundtjänstmedarbetare med tekniskt intresse

Arbetsbeskrivning

Här får du som har ett tydligt teknikintresse möjligheten att arbeta i en snabbt utvecklande bransch. Vi söker dig som vill axla rollen som kundtjänstmedarbetare och som med din tekniska expertis kan hjälpa Freebos kunder med frågor kring deras solenergilösningar. Välkommen in med din ansökan idag! Kanske är det du som blir Freebos nästa viktiga medarbetare.

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi Freebos nya kundtjänstmedarbetare som kan hjälpa deras kunder med tekniska frågor och funderingar. Du kommer att ingå i Freebos kundserviceteam som finns i Falun. I denna tjänst finner vi dig som alltid prioriterar nöjda kunder och som uppskattar att förmedla högklassig service.

Freebo är en snabbt växande Scaleup i Sverige, vilket medför att du i denna roll kommer att få möjligheten att påverka företagets kultur och arbetssätt, genom dina idéer som alltid välkomnas med öppna armar.

Du erbjuds


* En tjänst i ett företag som befinner sig i en spännande framtidsbransch
* En plats i ett familjärt kundserviceteam med god teamkänsla och högt i tak


ARBETSUPPGIFTER
I din roll kommer du att hjälpa kunder via telefon och e-post genom att stödja dem i tekniska frågor de har rörande sin solkraftsanläggning, samt andra frågor kring Freebos produkter och tjänster. Du sköter även orderhantering och underlag som kommer från säljteamen, där ni tillsammans hjälper kunderna att få den bästa servicen kopplade till solenergilösningen för just deras hushåll.

Du kommer till exempel att:


* Hantera order & kundärenden
* Koordinera projekt och följa upp kundupplevelsen
* Upprätthålla kontakt med kunder


VI SÖKER DIG SOM
* Har ett tekniskt intresse.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då det förekommer i det dagliga arbetet.
* Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel.
* Innehar B-körkort.

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av elteknik eller teknik i form av utbildning eller tidigare arbete.
* Har erfarenhet av kundtjänst eller kundsupport.


Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Problemlösande
* Uthållig
* Orädd


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Falun
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Freebos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Freebo arbetar med solenergilösningar mot privatpersoner, och är Nordens största leverantör av solkraftverk. Över en miljon hushåll i Sverige har redan idag perfekta förutsättningar för att installera ett eget solkraftverk från Freebo. Freebo vill vara deras heltäckande samarbetspartner, från första kontakt, till installation, service och uppföljning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2021
  • Ansök senast: 13 augusti 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024