Kundtjänstmedarbetare och Content Writer

Kundtjänstmedarbetare och Content Writer

Arbetsbeskrivning

Anslut till ett av Sveriges snabbast växande ehandels-företag. För dig som är intresserad av att bygga långsiktiga kundrelationer.

ECODI AB är ett svenskt företag vars affärside är att snabbt och billigt leverera svenska produkter till hela världen. Under de senaste 8 åren har vi byggt upp en lojal kundkrets som varje år växer sig allt större. I takt med att kunderna ökar så ökar även kravet på kundservice och content till våra sidor.

Därför söker vi nu dig som trivs med att uttrycka sig i skrift, som har struktur, framåtanda och tidigare erfarenhet av att jobba med kundrelationer. Som ehandel servar vi världens alla hörn och måste snabbt kunna tillgodose våra kunder med information kring produkter, leveranser och betalningar för alla möjliga marknader. Vår kundservice är navet i vår verksamhet för att skapa nöjda och återkommande kunder. Och nu vill vi att du är med och förgyller våra kunders tillvaro! Som medarbetare hos oss kommer du även att få jobba med content på norska, därför är det viktigt att du har mycket goda norska kunskaper både i skrift och tal.


Kundservice håller öppet mellan 6-18 svensk tid och även vissa timmar under helger. Detta innebär att våra arbetstider skiftar från 6-15, 9-18 och även innefattar viss helgtid. Exakta timmar planeras inom teamet för att passa såväl kunder som medarbetare.

Kundbemötande sker på norska, engelska och svenska via framförallt mail, men kan på sikt även utvecklas till att handla om live-chat eller telefon.

Alla kundärenden hanteras i vårt interna kundsystem där man som medarbetare får tillgång till tidigare ärenden, FAQ samt (order-, leverans- och betalstatus) för att alltid kunna bemöta kunder på bästa sätt.

Var ej rädd att be om en hjälpande hand. Vår support är ett litet men sammansvetsat team där man alltid kan bolla frågar med sina medarbetare.

Tjänsten kräver
Flytande norska i tal och skrift
Engelska i tal och skrift
Svenska i tal och skrift
Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och datorer
Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundrelationer

Ett plus om du har
Ytterligare språkkunskaper (i bl.a. tyska eller finska)
Tidigare jobbat med kundservice inom ehandel
Tidigare jobbat med sökordsoptimering

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% (6 månaders provanställning med möjlighet till heltid) med placering i Grebbestad. Du ansluter till ett mindre företag med runt 10 anställda, men som just nu växer snabbt. Därmed finns alla möjligheter att utvecklas och ta steg inom företaget.

Om du tycker att denna tjänst passar just dig. Tveka inte att skicka in ditt CV tillsammans med ett personligt brev om varför denna tjänst passar just dig. Eftersom engelska är en central del i arbetet så vill vi att ditt personliga brev är författat på samma språk.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75% (6 månaders provanställning med möjlighet till heltid) med placering i Grebbestad. ECODI AB har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Ansökan skickas till careers@ecodi.se. Vi ser fram emot att höra ifrån dig.

Med vänliga hälsningar,
Ellinor Kyrk
Head of Customer Relations, ECODI AB

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ECODI Grebbestad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2020
  • Ansök senast: 16 december 2020

Postadress

Grebbestad
Grebbestad, 45702

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024