Kundtjänstmedarbetare Schenker Malmö

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan! Vi söker just nu en medarbetare med stort intresse för kvalitetsfrågor!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Personlig utveckling i form av utbildning och utvecklingssamtal
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Som kundservicemedarbetare bidrar Du till att upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete mot våra kunder. Du kommer att ingå i ett team som tar hand om våra kunders förfrågningar, i huvudsak på nationell nivå men även på internationell nivå. Du kommer att arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom den egna gruppen och gemensamt inom alla kundservicecenter.

Du kommer också att:

* Ta emot inkommande samtal från kunder och hjälpa dem med deras frågor och problem
* Besvara förfrågningar via mail
* Avisera ankommande sändningar för att bestämma tid för leverans

Som person är du empatisk och en god kommunikatör, både i tal och skrift. Du har en positiv inställning till lagarbete, är flexibel i ditt arbetssätt och vill bidra till gruppens och företagets bästa. Du är lösningsorienterad, självgående och trivs i ett högt arbetstempo.
Vi ser gärna att du har:

* Erfarenhet av kundtjänstarbete via telefon
* Erfarenhet från Transportbranschen (meriterande)
* God datavana
* Goda kunskaper i Engelska
* Vi värdesätter mångfald och olikheter och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund, erfarenheter och egenskaper

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning med placeringsort i Malmö. Anställningsstart 5/9-2022.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Jane Bjarnfält via jane.bjarnfalt@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast 18/7-2022. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker Ab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 18 juli 2022

Liknande jobb


7 oktober 2024

7 oktober 2024