OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den där personen som andra beskriver som positiv, pålitlig och social? Har du upptäckt att du är bra med människor och har lätt för att bygga och utveckla goda relationer? I så fall har vi en intressant tjänst att erbjuda! Vi söker en kundtjänstmedarbetare som vill arbeta med hög kundfokus i en administrativ roll som kombineras med orderhantering. Blir du extra motiverad av snabba och kontinuerliga deadlines? Kombinera detta med ett driv i allt du gör så är det troligtvis just dig vi letar efter!
Om tjänsten
Perido söker efter en kundtjänstmedarbetare till vår kund som är ett stort och väletablerat företag och en världsledande tillverkare av specialkemikalier för byggbranschen och industrin. Här präglas klimatet av ambition och inspiration, förtroendefulla och respektfulla arbetsrelationer främjas. Medarbetarna på detta företag trivs och många väljer att stanna länge. Kontoret för denna tjänst ligger i Västerort i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten är du en del av Kundserviceteamet som dagligen strävar mot att erbjuda kunderna den bästa tänkbara service. Du kommer att arbeta med projektorder vilket innebär daglig kontakt med kunder, leverantörer, säljare, transportbolag, lager, inköpare och i viss mån produktion. Kommunikationen sker via telefon och mejl på ett sätt som gör att respektive leverans ska upplevas trygg och professionell. De flesta samtal sker på svenska, men engelska förekommer också.
Vidare kan uppgifter kring reklamationshantering förkomma, liksom hantering av prisändringar och lagersaldo. Då dina arbetsdagar kretsar kring deadlines så är det viktigt att du kan prioritera, arbeta effektivt och tänka flera steg i ett led. Arbetet utförs främst i SAP men även lite i Salesforce.
Dina egenskaper
Vi vill hitta dig som kommer till jobbet med en positiv inställning och mycket energi! Du är säljdriven, har skinn på näsan och tycker att det är spännande att lära dig nya saker – något som är till stor hjälp när du ska sätta dig in i nya system och snabbt kunna bli självgående. Service är A och O här. Det viktigaste är kunden och att lösa dennes problem, något som bäst görs med god kommunikation, lyhördhet, ödmjukhet och lösningsfokus.
Ett öga för detaljer kommer väl till pass, liksom din förmåga att hålla huvudet kallt även under mer pressade stunder. Du har en förmåga att skapa goda relationer och upplevs som både pålitlig och professionell. Slutligen ser vi att du är en hjälpsam kollega och en sann lagspelare som trivs i arbete tillsammans med andra och att sträva mot gemensamma mål.
Om du känner dig träffad så vill vi väldigt gärna veta mer om dig, varmt välkommen med din ansökan!
Kvalifikationer:
Gymnasial utbildning
Administrativ arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av att arbeta med kundfokus
Goda kunskaper i Officepaketet och Excel
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl engelska som svenska
Meriterande:
Kunskaper i SAP
Erfarenhet av arbete i kundtjänst, gärna inom consumer goods (konsumtionsvaror).
Omfattning och tillträde
Heltidsanställning. Uppdrag som konsult via Perido initialt 6 månader, därefter fast anställning hos kunden. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33434 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 900 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.