Kundtjänstmedarbetare sökes inom fordonsbranschen

Arbetsbeskrivning

MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och fokus är på lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och med över 6000 anställda experter i 80 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.

Tycker du om att arbeta med kundservice och har erfarenhet från bilbranchen och brinner för att ge förstklassig service? Då kan detta vara arbetet för dig!

I tjänsten som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med att ge information och lösa olika problem från befintliga bilkunder. Som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta med telefon och dator som främsta arbetsredskap, med att ge kunderna förstklassig service!

Vi söker dig som har erfarenhet från kundtjänstarbete som har stort fokus på service och kundnöjdhet och alltid har som mål att överträffa kundernas förväntningar. Erfarenhet från fordonsbranschen och/eller har ett starkt intresse för fordonsindustrin är meriterande. Du ska vara en duktig problemlösare, vara analytisk, positiv och ha lätt för att kommunicera med andra människor. Det är också viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Anställning och arbetsställe:
Placering i Stockholmsområdet. Anställningen är ett längre heltids vikariat. Du kommer att vara anställd av MSXI, men arbeta heltid för en av våra kunder. Vi har behov att tillsätta tjänsten snarast.

Arbetsuppgifter:
• Svara professionellt på kundernas frågor via email och telefon
• Säkerställa svar / lösning på kundernas komplicerade frågor kring bilägarskapet
• Interagera med återförsäljarna för klargörande i olika specifika problem
• Driva vidare eller eskalera ärenden som inte kan lösas i kundkontaktcentret
• Föra in och bearbeta data i kundens CRM system

Önskvärd erfarenhet:
• Erfarenhet från arbete med administration och kundservice
• Erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande
• Trivs att arbeta med mycket kundkontakt
• Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt
• Lösningsorienterad och analytisk
• Strukturerad, självgående och positiv
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift, har du utöver engelska
• Grundläggande it-kunskaper och van användare av Office-paket

Om du är intresserad av tjänsten är du välkommen att sända din ansökan snarast via länken.

För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Ninni Andersson, Recrutiment Specialist, +46 (0)31-3378854.

Besök gärna www.msxi.com för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Vikariat
  • Publicerat: 4 maj 2016

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024