Kundtjänstmedarbetare sökes till Elfa

Arbetsbeskrivning

KUNDTJÄNSTMEDARBETARE TILL ELFA I MALMÖ

Vill du vara en del av ett engagerat kundtjänstteam? Drivs du av att agera professionellt och innovativt? Har du erfarenhet av service, ett högt kundfokus och ett stort intresse för förvaringslösningar? Då ska du söka denna tjänst idag!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Kundtjänstmedarbetare arbetar du med att sälja in och registrera orders mot kund, framför allt mot den svenska marknaden. Du ansvarar för att besvara inkommande frågor från Elfas kunder via e-post och telefon. Du kommer att delta aktivt i Elfas utvecklings- och förbättringsarbete av processer, rutiner och verktyg samt verka för att nå avdelningens gemensamma försäljningsmål. Därutöver administrerar du i olika affärssystem, så som Microsoft Dynamics CRM samt M3, men även Excel.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  Sälja in och registrera orders mot kund.
Besvara inkommande frågor via samtal och e-post.
Arbeta aktivt med utvecklingsarbete samt försäljningsmål.
Kundvård och uppsökande säljarbete.

PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som Kundtjänstmedarbetare har du ett intresse för försäljning. Du är en prestigelös lagspelare som uppskattar att aktivt arbeta med processer. Att arbeta lösningsorienterat och kvalitetsmedvetet ser du som en självklarhet samt att du är initiativtagande och värderar en god service högt. Vidare trivs du med att ta dig an nya utmaningar och är en god kommunikatör.

Viktigt för tjänsten:
  Tidigare erfarenhet av service, förslagsvis i detaljhandeln inom bygg.
Tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem samt Excel.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande med goda kunskaper i tyska och danska.
God samarbets- och kommunikationsförmåga.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag på heltid. I en förlängning kan det finnas möjlighet till anställning hos kunden. Du arbetar i ett härligt team på Elfas huvudkontor i Malmö. Arbetstiderna är dagtid, måndag-fredag.

ÖVRIGT
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elfa Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2024
  • Ansök senast: 10 oktober 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024