Kundtjänstmedarbetare sökes till FedEx i Malmö!

Arbetsbeskrivning

FedEx Express invented express distribution and is the industry’s global leader, providing rapid, reliable, time-definite delivery to more than 220 countries and territories, connecting markets that comprise more than 90 percent of the world’s gross domestic product within one to three business days. Unmatched air route authorities and transportation infrastructure, combined with leading-edge information technologies, make FedEx Express the world’s largest express transportation company, providing fast and reliable services for more than 3.6 million shipments each business day.
Till FedEx verksamhet i Malmö söker vi norsk-, dansk- och svensktalande kundtjänstmedarbetare med start i början av september. Vi söker i främsta fall efter norsktalande personal!
FedEx Express sitter i fräscha lokaler på Limhamn i Malmö och arbetstiderna är 8-18, måndag-fredag. Du kommer att ingå i ett ambitiöst team med stark känsla för samarbete och sammanhållning och för rätt person är utvecklingsmöjligheterna goda!
Tjänsten är på heltid och initialt ett konsultuppdrag där goda möjligheter till anställning hos kunden finns.
Vi tar gärna in agenter på deltid också. För deltid (50 %) gäller först och främst 5 dagar i veckan 13:30-18:00 men alternativt måndag- tisdag samt ytterligare en halv dag i veckan kan fungera.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare fungerar du som företagets ansikte utåt och arbetar med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Du kommer att serva privat- och företagskunder via inkommande samtal med att ta emot felanmälningar/klagomål, hjälpa till med spårning av paket och andra problem som behöver lösas så som:

Bokningar
Prisförfrågningar
Spårning av paket
Teknisk support
Tullförfrågningar
Fakturaförfrågningar
Reklamationer



Din bakgrund
Tidigare erfarenhet av kundtjänst är ett krav, likaså flytande norska, danska eller svenska samt engelska i både tal och skrift. Gymnasiekompetens, branschvana och mycket god datorvana är meriterande.

Dina egenskaper
Vi söker dig som har hög servicekänsla och ett stort ansvarstagande. Du är också utåtriktad, stresstålig och du har ett bra telefonbemötande. Vi söker i första hand dig som är intresserad av att arbeta heltid. Om du är intresserad av deltidsarbete vänligen specificera detta i din ansökan
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Nina von Platen 0729-889506.
Vi arbetar löpande med urvalet så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren.
Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. Söker du en arbetsplats som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas som konsult på Randstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Provanställning Heltid/Deltid
  • Publicerat: 10 juli 2015

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb