OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetet med telefonen som verktyg och brinner för kundservice? Vill du bli en del av ett stort händelserikt företag? Om du även är en lösningsorienterad och driven person – så kan du vara den vi söker!
Om tjänsten
Perido söker nu en kundtjänstmedarbetare till vår kund, ett globalt företag med verksamhet inom affärs-, marknads- och kreditinformation. Tjänsten är placerad strax norr om Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen blir ditt uppdrag att varje dag stäva efter att förenkla och förbättra vardagen för företagets kunder. Ditt primära arbetsverktyg är telefonen, och vi tror därför att du har en god telefonvana. Du hanterar supportärenden inom ditt teams ansvarområde, där ärendena kan röra olika system, fakturafrågor, avtalsfrågor och användarfrågor kring företagets tjänster. Ingen dag är den andra lik, och det är precis vad som motiverar dig.
Utanför rollens ramar finns andra projekt att huga tag i om intresset finns – du har därmed goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du brinner för att erbjuda bästa möjliga service för varje unik kund. Du är en ansvarsfull problemlösare med framåtanda som gärna djupdyker i komplexa frågor. Vi ser att du trivs i en miljö där det är mycket på gång, du får hålla ett högt arbetstempo och tillsammans med dina kollegor se till att ni har ett positivt arbetsklimat. Vidare ser vi att du har ett professionellt tillvägagångssätt och är en sann lagspelare!
Är du vår nästa stjärna?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Arbetat med telefonen som verktyg
Stort tekniskt intresse
God datorvana
Arbetat i ett eller flera CRM-system, ärendehanteringssystem och Backoffice-system
Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Plus i kanten:
Kunskaper i norska, danska, finska eller tyska
Arbetat med support inom någon av dessa branscher, bank, finans, försäkring, telecom, tech, fastigheter eller juridik
Kan läsa kreditfakta och förstå bokslut
Arbetat med incidenthantering baserat på ITIL
Arbetat med LEAN eller CI
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-12-31 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32921 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.