Kundtjänstmedarbetare sökes till kommande uppdrag! - Göteborg

Kundtjänstmedarbetare sökes till kommande uppdrag! - Göteborg

Arbetsbeskrivning

Checklista – stämmer det här in på dig?
Jag lär mig snabbt nya datorsystem och är bekväm med telefon som verktyg.
Jag uppskattar arbetsmiljöer där det händer mycket.
Jag kommunicerar väl på både svenska och engelska, muntligt och skriftligt.
Jag är trevlig, hjälpsam och stresstålig.
Jag är van vid att samarbeta med människor.

Känner du dig träffad? Då har du perfekta förutsättningar för att jobba inom kundtjänst!
Om uppdraget
Kanske har du redan upptäckt att kundservice är något som du inte bara trivs med utan faktiskt också är riktigt bra på? På Perido får vi kontinuerligt in förfrågningar från våra kunder efter handlingskraftiga kundtjänstmedarbetare och vi vill se till att ligga steget före. Om du vill bredda dina kunskaper och erfarenheter inom kundservice så vill vi väldigt gärna veta mer om dig! När vi får in ett uppdrag som matchar din profil så kommer vi att höra av oss. Då får du all information du behöver - så som startdatum och placering – och du får möjlighet att ställa potentiella frågor och bolla funderingar med ansvarig rekryterare.
Kundtjänstmedarbetarens uppgift
Arbetsuppgifter för en kundtjänstmedarbetare är att svara på kunders alla frågor gällande olika produkter och tjänster, samt emellanåt bidra till marknadsundersökningar genom att vara den som ställer frågorna till kunderna. Dina viktigaste verktyg är telefonen och datorn. Som kundtjänstmedarbetare är du länken mellan företaget och kunderna, eller mellan myndigheten och medborgarna. I arbetet strävar du dagligen efter att förenkla och förbättra vardagen för kunder och du blir ofta den första kontakten och därmed en representant för varumärket. Ärendena kan handla om att ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar, sköta reklamationer och ge teknisk support. Det brukar också ingå administration i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder.
När du jobbar på kundtjänst lär du dig att sköta ärenden från start till mål. Det handlar om problemlösning. Ibland är det ett detektivarbete, ibland är det jättelätt och ofta får du på ett pedagogiskt sätt förklara och argumentera för den bästa lösningen åt kunden. Du kommer initialt att få en introduktion till produkt- eller serviceutbudet för att kunna ge den allra bästa service.
Dina egenskaper
Tänk: trevlig! Det är såklart bra om du har en viss arbetslivserfarenhet från kundtjänst, men din personlighet kommer väga tungt och du kommer långt med ett bra servicetänk och vänligt kundbemötande. Har du arbetat med människor tidigare - kanske i butik, på restaurang eller i samband med ett fritidsintresse - så är det bra, eftersom du då fått förståelse för hur man bemöter alla olika typer av människor. Att vara bekväm i telefon och snabblärd i nya datorprogram är en otrolig fördel, samt om du är snabb på tangenterna och har god simultankapacitet.
Avslutningsvis ser vi att du trivs med att arbeta i team, är ansvarsfull, stresstålig och har en god kommunikativ förmåga. I gengäld får du ofta mycket positiv energi av glada och tacksamma kunder!
Har vi fångat ditt intresse? Skicka i så fall gärna in din ansökan redan idag, så kanske vi sitter på ett behov som matchar din profil!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Arbetslivserfarenhet från relevant yrke
Datorvana
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet från fordonsbranschen, återförsäljare eller finansbolag
Kunskaper i övriga språk, så som ex norska, finska, danska

Omfattning och tillträde
Vi går igenom ansökningar löpande och kontaktar aktuella kandidater vid inkommande behov. Det rör sig primärt om heltidstjänster.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se Ange tjänsten referensnummer 33422 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Du hittar fler lediga tjänster på vår hemsida www.perido.se/lediga-jobb/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2022
  • Ansök senast: 20 oktober 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024