Kundtjänstmedarbetare sökes till Ricoh

Kundtjänstmedarbetare sökes till Ricoh

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av service och vill fortsätta utveckla ditt kundbemötande? Har du god datorvana så att du snabbt kan navigera dig mellan olika system för att snabbt kunna hjälpa kunder med sina problem? Då kan det vara dig vi söker till Ricoh!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en kundtjänstmedarbetare till vår kund Ricoh. De är välkända för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare, skannrar och kopieringsmaskiner. De erbjuder ett komplett utbud av lösningar, utformade för att effektivisera affärsprocesser och öka effektiviteten och produktiviteten inom kundernas organisationer. Ricoh är ett innovativt företag vars ambition är att utnyttja och utveckla tekniken för att öka produktiviteten och att hjälpa personer världen över att arbeta smartare. Tjänsten är placerad på deras kontor i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare representerar du företaget och förväntas leverera bästa möjliga service till företagets kunder. Ingen dag är den andra lik och du sätter dig snabbt in i varje unik kunds ärende. Du har kontakt med kunderna via både telefon och mejl.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:
Ta emot och hantera inkommande ärenden via telefon och mail
Registrera serviceärenden och förbrukningsordrar
Hjälpa kunden att lösa problem och hitta rätt i frågor som rör företagets många olika tjänster
Arbeta aktivt för att uppnå gruppens mål

På sikt finns möjligheten att delta i olika utvecklingsprojekt som rör servicedesken. För rätt person finns även goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.
Dina egenskaper
Här söker vi dig som är en fena på att snabbt se kundens behov och trivs med att hjälpa till på ett förstklassigt sätt. Vi ser att du är positiv och trygg i dig själv och ser varje samtal som en ny utmaning att lösa. Du motiveras av samarbete och laganda, samt skulle beskriva dig själv som hjälpsam, öppen och nyfiken. Du är orädd och blir inte stressad av att se en telefonkö växa utan arbetar strukturerat och effektivt med hög kvalitet. Som person ser vi att du är en god lyssnare som uppskattar att prata med olika människor!
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Erfarenhet av service, tidigare erfarenhet inom kundtjänst ses som mycket meriterande
Erfarenhet av att arbeta med telefon som främsta arbetsverktyg
God dator- och systemvana samt ett intresse för IT/Teknik
Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader med chans till överrekrytering till kunden efter. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg, du når henne via linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34209 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024