Kundtjänstmedarbetare sökes till Sesol

Kundtjänstmedarbetare sökes till Sesol

Arbetsbeskrivning

Sesol fortsätter att växa och vi utökar nu vår kundsupportsavdelning med fler Kundtjänstmedarbetare. Vill du vara en del av ett expansivt solcellsföretag som erbjuder goda möjligheter till utveckling, bra förmåner samt att du blir en del av ett härligt team?

Om rollen
Som Kundtjänstmedarbetare tillhör du en mycket viktig funktion på Sesol där du främst hanterar inkommande samtal och ärenden från våra kunder i ditt dagliga arbete. Du är en viktig del våra kunders resa, från signerad affär till eftermarknad. Du strävar alltid efter att leverera service i världsklass och arbetar lösningsorienterat med fokus på kundnöjdhet. I rollen ingår det även att samordna olika ärenden tillsammans med andra avdelningar och att kvalitetssäkra kundupplevelsen.

Din vardag består till största del av administrativt och operativt arbete. På kundsupportsavdelningen arbetar man tillsammans med sitt team för att utveckla nya och innovativa lösningar för att möta våra kunders behov och förväntningar. Arbetstiderna är dagtid, måndag-fredag. Arbetstiderna styrs huvudsakligen av våra öppettider och dessa kan komma att variera.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- Ta emot inkommande samtal samt hantera vår telefonväxel och vårt ärendehanteringssystem.
- Samordna ärenden med interna avdelningar.
- Kvalitetssäkra kundupplevelsen.

Vem är du?
Vi söker dig som är en given lagspelare som trivs med att arbeta i team och individuellt. Du blir motiverad av att arbeta mot gemensamma och individuella mål. Du har en positiv inställning till förändringar och är nyfiken på solcellsbranschen. Du är flexibel och anpassningsbar och har inga problem att arbeta under varierande arbetstider.

Du är en strukturerad problemlösare som motiveras av utmaningar. Du är en social och utåtriktad person som alltid strävar efter att leverera exemplarisk service! Vi ser att du tar ansvar och ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Med din positiva inställning, ditt engagemang och din nytänkande förmåga bidrar du till utveckling och framgång på avdelningen.

Krav för tjänsten:

- Goda erfarenheter av kundrelationer och kundservice.

- Erfarenhet inom konflikt- och ärendehantering.

- Gymnasial utbildning.

- Mycket god förmåga i att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.

Följande är meriterande:

- Erfarenheter av administrativt arbete.

- Tidigare erfarenheter av arbete i ärendehanteringssystem, såsom Zendesk etc.

Om anställningen:

- Arbetstid: Varierande arbetstider måndag-fredag.

- Lön: Fast lön

- Placering: Jönköping

- Tillträde: Enligt överenskommelse

- Anställningsvillkor: Heltid

Om Sesol AB
Vi är det självklara valet för installation av solcellsanläggningar, elbilsladdare och IMD. Vi har all personal in-house och levererar alltid med högsta kundnöjdhet i fokus. Med passion för förnybar energi skapar vi nya och smarta lösningar för våra kunder. Vår kundkrets innefattar allt från den lilla villan till stora solcellsparker. Vi har etablerat oss på 14 orter i södra och mellersta Sverige, med huvudkontor i Jönköping. Detta gör att vi är en lokal leverantör där både privat- och företagskunder hittar sina lösningar. Det är med våra 1000 medarbetare som vi dagligen bidrar till att skapa en hållbar värld där vi är en trygg partner för både kunder och kollegor.

Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig rekryterare. OBS: Ansökningar tas endast emot via vår karriärsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sesol
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 23 september 2023

Postadress

Tegnérgatan 5
Jönköping, 55334

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024