OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sesol fortsätter att växa och vi utökar nu vår kundsupportsavdelning med fler Kundtjänstmedarbetare. Vill du vara en del av ett expansivt solcellsföretag som erbjuder goda möjligheter till utveckling, bra förmåner samt att du blir en del av ett härligt team?
Din framtida utmaning
Som Kundtjänstmedarbetare tillhör du en mycket viktig funktion på Sesol där du främst hanterar inkommande samtal och ärenden från våra kunder i ditt dagliga arbete. Du är en viktig del våra kunders resa, från signerad affär till eftermarknad. Du strävar alltid efter att leverera service i världsklass och arbetar lösningsorienterat med fokus på kundnöjdhet. I rollen ingår det även att samordna olika ärenden tillsammans med andra avdelningar och att kvalitetssäkra kundupplevelsen.
Din vardag består till största del av administrativt och operativt arbete. På kundsupportsavdelningen arbetar man tillsammans med sitt team för att utveckla nya och innovativa lösningar för att möta våra kunders behov och förväntningar. Arbetstiderna är dagtid, måndag-fredag. Arbetstiderna styrs huvudsakligen av våra öppettider och dessa kan komma att variera.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- Ta emot inkommande samtal samt hantera vår telefonväxel och vårt ärendehanteringssystem.
- Samordna ärenden med interna avdelningar.
- Kvalitetssäkra kundupplevelsen.
Vem är vår perfekta matchning?
Vi söker dig som är en given lagspelare som trivs med att arbeta i team och individuellt. Du blir motiverad av att arbeta mot gemensamma och individuella mål. Du har en positiv inställning till förändringar och är nyfiken på solcellsbranschen. Du är flexibel och anpassningsbar och har inga problem att arbeta under varierande arbetstider.
Du är en strukturerad problemlösare som motiveras av utmaningar. Du är en social och utåtriktad person som alltid strävar efter att leverera exemplarisk service! Vi ser att du tar ansvar och ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Med din positiva inställning, ditt engagemang och din nytänkande förmåga bidrar du till utveckling och framgång på avdelningen.
Vi vill att du har
- goda erfarenheter av kundrelationer och kundservice.
- erfarenhet inom konflikt- och ärendehantering.
- gymnasial utbildning.
- mycket god förmåga i att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
Det är extra bra om du även har
- erfarenheter av administrativt arbete.
- tidigare erfarenheter av arbete i ärendehanteringssystem, såsom Zendesk etc.
Detta gör livet trevligt hos oss
- Mycket frihet under ansvar
- Goda möjligheter till utveckling
- Goda förmåner och arbetsvillkor
- Tävlingar med bonussystem
Bra att veta om anställningen
Lön: Fast
Placering: Jönköping
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsvillkor: Heltid
Arbetstid: Varierande arbetstider måndag-fredag.
Om Sesol AB
Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Vi är idag över 1000 medarbetare som tillsammans står för över 2 miljoner soltimmar om året. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med huvudkontor i Jönköping och etableringar på 13 andra orter i södra och mellersta Sverige är vi en arbetsgivare för alla som vill kliva ut ur skuggan och in i solen.
Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!
Vi förstår att du vill söka jobbet direkt, men detta är också bra
att veta!
Ansökan tas endast emot här på vår karriärsida. Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontakten finner du nedan.
På Sesol blir alla arbetstimmar soliga. Gör som över 1000 andra och maxa dina soltimmar du också. Kliv in i värmen hos oss på Sesol - en solsäker arbetsplats!