Kundtjänstmedarbetare sökes till vikariat inom fordonsbranschen

Arbetsbeskrivning

MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och fokus är på lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och med drygt 5500 anställda experter i 80 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.

Tycker du om att arbeta med kundservice och har erfarenhet från bilbranchen och brinner för att ge förstklassig service? Då kan detta vara arbetet för dig!
Vi söker nu dig som med kort varsel kan påbörja ett vikariat som kundtjänstmedarbetare för kunds räkning.
I tjänsten som kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta med att ge information och lösa olika problem från befintliga bilkunder. Som kundservicemedarbetare kommer du att vara en del av ett mindre team och arbeta med telefon och dator som främsta arbetsredskap, med att ge kunderna förstklassig service!
Vi söker dig som är en har erfrarenhet från kundtjänstarbete som har stort fokus på service och kundnöjdhet och alltid har som mål att överträffa kundernas förväntningar. Du ska vara en duktig problemlösare, vara analytisk, positiv och ha lätt för att kommunicera med andra människor. Erfarenhet från fordonsbranschen och/eller har ett starkt intresse för fordonsindustrin är meriterande.

Anställning och arbetsställe:
Placering i Stockholmsområdet. Anställningen är heltid. Du kommer att vara anställd av MSXI, men arbeta heltid för en av våra kunder. Vi har behov att tillsätta tjänstern snarast. Tjänsten kan komma att övergå i en tillsvidareanställning.

Arbetsuppgifter:
Svara professionellt på kundernas frågor via email och telefon
Säkerställa svar / lösning på kundernas komplicerade frågor kring bilägarskapet
Interagera med återförsäljarna för klargörande i olika specifika problem
Driva vidare eller eskalera ärenden som inte kan lösas i kundkontaktcentret
Föra in och bearbeta data i kundens CRM system

Önskvärd erfarenhet:
Erfarenhet från arbete med administration och kundservice
Erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande
Trivs att arbeta med mycket kundkontakt
Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt
Lösningsorienterad och analytisk
Strukturerad, självgående och positiv
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift, har du utöver engelska även kunskap i ytterligare något av våra nordiska språk (Danska, Finska eller Norska) är det meriterande.
Grundläggande it-kunskaper och van användare av Office-paket


Ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande, dock senast den 2015-08-30.

Besök gärna www.msxi.com för mer information.


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Tillgång till:
* Personbil

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Vikariat
  • Publicerat: 14 juli 2015

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024