Kundtjänstmedarbetare – som brinner för kundservice i världsklass!

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att ha många kundkontakter och att ge förstklassig service? Känner du dig inspirerad när du lyckas lösa ett problem som gör en kund extra nöjd? Hos oss blir du en del i ett hjärtligt team som har som mål att alltid ge kunden en service i världsklass. Sixt är en av Sveriges största företag inom biluthyrning och leasing och har en spännande framtid framför sig.
Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till vårt kontor i centrala Malmö.
Din nya tjänst?
Som kundtjänstmedarbetare hos oss blir du en del av ett hjärtligt team med uppgift att ta emot och lösa inkommande ärenden via telefon och mejl. Kunderna finns både i Sverige och andra delar av världen och du hjälper dem med deras frågor som kan handla om allt från priser, öppettider, fakturor, försäkringsärenden eller annat. Du kommer få möjlighet att arbeta i ett litet team som tycker om att ha roligt tillsammans och som stöttar varandra.
Utöver support på telefon och mejl så kommer du även att ha en del kontakter med våra uthyrningskontor samt en del administrativa uppgifter. Du kan förvänta dig en varierad vardag med mycket kundkontakt.
Vem är du?
Vi tror att du brinner för att ge kunden den bästa servicen och har någon erfarenhet av att arbeta med service eller som kundtjänstmedarbetare.
Du – vår nästa stjärna på kundservice:
är serviceminded och tycker om att lösa problem.
är ansvarsfull, lugn och kan hantera både glada och mindre glada kunder.
trivs att arbeta med telefonen som verktyg och att arbeta i ett högt tempo.
talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
har en gymnasieexamen.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för oss är det viktigt att du vet att det är just kundtjänst du vill arbeta med.
Om Sixt
Sixt är ett stort internationellt och framgångsrikt företag inom biluthyrning och leasing. Sixt i Sverige har funnits i ca 20 år och är ett franchiseföretag med ca 300 medarbetare på 100 uthyrningskontor fördelat på 45 olika orter från Malmö i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor ligger i centrala Malmö och det är även här kundtjänstteamet sitter. Det går bra för Sixt och vi ett innovativt och expansivt företag med stora ambitioner.
Läs gärna mer om Sixt här - https://www.sixt.se/
Ansökan
För att ansöka klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV och personliga brev.
Skicka din ansökan senast 2021-03-28. Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-post.
I denna rekrytering samarbetar vi med Roi Rekrytering. För frågor rörande rekryteringsprocessen och rollen, vänligen kontakta ansvarig Rekryterare Lisa Alsterberg på lisa.alsterberg@roirekrytering.se.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sixt
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024