Kundtjänstmedarbetare som vill jobba på start-up som gör skillnad!

Arbetsbeskrivning

Sökes: Kundservicestjärna till cool startup med erfarenhet av service över telefon och mail. Du är en ambitiös person som sprider glädje och värme bland dina kollegor och till kunder. Du är duktig på att formulera dig i skrift och på ett serviceminded sätt.

Finnes: Ett fantastiskt team som finns för varandra och som dagligen gör skillnad för tusentals människor. Ett familjärt företag med stark tillväxt där du har stort utrymme att vara med och påverka och hjälpa människor varje dag.

Om tjänsten

Kom och arbeta i vårt Låt dig inte luras av den till synes klyschiga beskrivningen - vi är uppriktiga! Vi letar efter betydligt mer än ”It’s a living!”, du ska snarare se kundservice som ”It’s a lifestyle!”.

Vi arbetar inom en samhällsviktig funktion och hjälper tusentals människor varje dag. Våra kunder är några av samhällets sanna hjältar, som förtjänar den absolut bästa servicen.

Din huvudsakliga arbetsuppgift blir därför att ge service i världsklass via telefon, chatt och mail, med siktet inställt på att skapa kundupplevelser långt över förväntan.

Tjänsten avser heltid, provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Start omgående.



Arbetstider

Arbetstiderna är vanliga kontorstider 8-17 samt beredskapsarbete några kvällar och helger i månaden utanför kontorstider. Beredskap innebär att du är tillgänglig på telefon för att kunna ta tolksamtal och akutbokningar på kvällar, helger och nätter när du har beredskap. I dagsläget har varje medarbetare ca 4-5 beredskapspass.

Arbetet utgår från vårt kontor på Södermalm i Stockholm, beredskapsarbetet utgår hemifrån.



Absoluta förutsättningar för att lyckas i/vara rätt för rollen

Det är förstås många bitar som ska stämma överens, och för att du över huvud taget ska trivas såväl i rollen som med oss i allmänhet är vi övertygade om att följande tre komponenter är extra viktiga:

- Service som drivkraft; Du får energi att hjälpa andra människor!
- Laget före jaget; Att exempelvis stanna kvar efter ordinarie arbetstid för att hjälpa till när och där det behövs ser du som en självklarhet.
- Flexibilitet; Vi är en startup, avståndet mellan ledning och medarbetare är i kortaste laget. Snabba beslutsvägar innebär både snabb utveckling och rask omställning. Det är vi tillsammans som skapar magin, hos oss behöver du vara beredd på - och trivas med - att såväl hjälpa till med att koka kaffe som att ta dig an en annan arbetsuppgift inom valfri del av företaget.




Krav för tjänsten

- Minst ett års erfarenhet av service över telefon och mail.
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
- Stor empatisk förmåga




Ansökan

Ansökan består av att skicka in CV samt att svara på några skriftliga frågor.

Vi tar emot ansökningar löpande, ansök därför så snart som möjligt.

Varmt välkommen med din ansökan!



Om DigitalTolk

Vi är tolkförmedlingen som lever vår dröm och hjälper tusentals människor varje dag.

Vi är verksamma i huvudsak inom offentlig sektor, våra kundkontakter består främst av personal inom sjukhus, polis och domstol.

Vi har funnits sedan 2015 då vi startade som en klassisk start-up, och trots vår otroligt tillväxt sedan dess så har vi valt att värna om och behålla den familjära känslan samt det agila arbetssättet som ofta finns inom just start-ups.

Våra stora framgångar beror på främst två faktorer; den första delen är våra fantastiska medarbetare som alla delar drivkraften att hjälpa människor och som alla bidrar till en utvecklande och varm arbetsplats, och den andra delen är vår oerhört starka IT-kompetens. Vi förenar mjuka värden med modern teknik revolutionerar på så sätt branschen vi är verksamma inom.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DigitalTolk
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Postadress

Hälsingegatan 49
STOCKHOLM, 11331

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024