Kundtjänstmedarbetare student till Micasa Fastigheter

Kundtjänstmedarbetare student till Micasa Fastigheter

Arbetsbeskrivning

Är du student och letar efter ett extra jobb? Brinner du för att svara på kluriga frågor och att ge god service? Är du dessutom en nyfiken och social person? Då kan tjänsten som kundtjänstmedarbetare hos Micasa Fastigheter vara något för dig!



Om tjänsten 

Kundtjänstteamet hos Micasa ansvarar för att ta emot ärenden i fastighetssystemet Fast2 och vidareförmedla dessa för åtgärd internt eller till våra upphandlade entreprenörer.

I din roll har du kontakt med kunder och leverantörer framförallt via telefon men också mail. Tillsammans bidrar ni till att Micasas kundtjänst uppfattas som en serviceinriktad och effektiv organisation som skapar goda relationer till våra hyresgäster och entreprenörer.

Omfattningen är vid behov och kräver därför en viss flexibilitet. Kontoret finns i Kista/Husby och tjänsten är ca 15 tim/v. I början förväntas du vara mycket på plats för upplärning och introduktion, men efter introduktionen har du möjlighet att till viss del arbeta hemifrån.

Första tiden kommer du ha en handledare som stöttar dig i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: 

Ta emot ärenden via telefon och mail
Vidareförmedla ärenden för åtgärd internt eller till våra upphandlade entreprenörer
Följa upp ärenden och återkoppla till våra hyresgäster
Beställa åtgärder
Kontakt med förvaltare, teknisk förvaltare, bostadsförvaltare, driftsamordnare gällande händelser i fastigheterna.
Beställa tillval

Att jobba som Kundtjänstmedarbetare student hos oss innebär att du omfattas du av vårt studentmedarbetaravtal. Vi ser gärna att du kan arbeta 15 timmar per vecka, och har möjlighet att vara flexibel. Arbetstider och schema sker i överenskommelse med din närmaste chef.

Vi ser gärna att du kan börja hos oss till början av höstterminen 2024. 



Kvalifikationer

Vi ser att du uppfyller följande kvalifikationer:

Pågående eftergymnasial utbildning inom förvaltning/drift/underhåll av fastigheter eller liknande område som berör fastighetsbranschen
Goda kunskaper i Microsoft Office 365
Erfarenhet från servicebranschen
Goda kunskaper i svenska i såväl tal som i skrift samt kunskap i engelska.

Meriterande kvalifikationer

Erfarenhet från kundtjänstarbete inom fastighetsbranschen
Erfarenhet av Fast2
Erfarenhet från kundtjänstarbete



Personliga egenskaper

Då våra kundtjänstmedarbetare är en viktig länk mellan oss och våra hyresgäster söker vi dig som brinner för service och förstår vad som driver kundnöjdhet.

Du är van vid att ha många kontaktytor och för att lyckas har du en god kommunikativ förmåga, värderar samarbete med andra och har ett strukturerat arbetssätt.



Ansökan

Du skickar in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Som en del av vårt likabehandlingsarbete är vårt rekryteringsarbete kompetensbaserat. Av den anledningen tar vi inte emot personliga brev. Vi ber dig därför att endast ladda upp ditt CV och svara på urvalsfrågorna. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar på något annat sätt.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, 28 juli, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor är du välkommen att kontakta Charlotte Warping, Enhetschef Kundservice, eller Elin Nerf, HR-student. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se. 

Varmt välkommen med din ansökan!



Vårt erbjudande 

Förutom att vistas på vårt moderna trevliga kontor har du möjlighet att planera ditt arbete delvis på distans då det nya arbetssättet är naturligt för oss, då vi växlar hybridmöten med möten på plats, efter behov.



Om verksamheten

Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi äger och förvaltar ca 110 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi

Hos oss kan ditt arbete hjälpa till att förenkla boendesituationen för människor som behöver stöd och omsorg. Micasa Fastigheter har ett modernt kontor på Nordkapsgatan 3 i Kista, ca 7 minuters gångväg från Kista centrums tunnelbana och busstation.



Mer information

Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se. 
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


3 juli 2024

3 juli 2024

Kundservice Power Hemelektronik (start aug/sept)

Kundservice Power Hemelektronik (start aug/sept)

3 juli 2024