Kundtjänstmedarbetare till Assistansbolaget

Kundtjänstmedarbetare till Assistansbolaget

Arbetsbeskrivning

Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige med en egen rikstäckande bärgningsorganisation. I takt med att vi växer söker vi nu innesäljare till vår kundtjänst. Vi ger dig möjlighet att komma in i ett framgångsrikt företag tillsammans med engagerade medarbetare i en utpräglad prestationsinriktad kultur.


HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Som innesäljare kommer du att förmedla försäkringar och tjänster till våra befintliga kunder samt vara behjälplig vid fakturafrågor, försäkringsfrågor och liknande. All försäljning sker via telefon och avser inkommande samtal. Din uppgift är att leverera den bästa kundupplevelsen till varje kund, i varje samtal.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som besitter hög social kompetens, har lätt för att bygga tillitsfulla relationer, trivs med att arbeta självständigt, är resultatorienterad, målmedveten och tävlingsinriktad. Meriterande för denna tjänst är tidigare erfarenhet inom service och försäljning.

För att lyckas i rollen krävs det att:
Du har ett genuint intresse och erfarenhet av försäljning, rådgivning och kundnöjdhet via telefon
Du är en flexibel lagspelare och ambitiös problemlösare
Du har god datorvana och trivs med att arbeta med telefonen som främsta verktyg
Du gillar kundkontakt och kan lätt anpassa ditt förhållningssätt till olika kunders behov, du leder samtal målinriktat samt har ett högt kundfokus
Du trivs med att arbeta i ett högt tempo.


För att kunna söka tjänsten krävs det att:
Du har väldigt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo. Du har ambitioner och mål för dig själv och arbetar hårt för att nå dem
Du skall vara en lagspelare som trivs med att tillhöra ett positivt team
Du kommunicerar tydligt, engagerat och på ett förtroendeingivande sätt samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa våra kunder för bästa kundupplevelse.


VI ERBJUDER DIG:
Fast lön samt resultatbaserad lön
Inspirerande och engagerade kollegor
Värdefull erfarenhet inom kundkontakt, försäljning och försäkringar
Utbildning och onboarding inom försäkringsförmedling
En fantastisk arbetsmiljö på en av Sveriges mest moderna arbetsplatser, vårt kontor ligger på sjunde våningen i den nya Prisman med milsvid utsikt över Öresund.


OMFATTNING
Timanställning.

ARBETSTIDER
Kontorstider.

ANSTÄLLNING
Timanställning om ca 50-75%

ANSTÄLLNINGSSTART
Snarast eller enligt överenskommelse.

PLACERING
Högst upp i Prismanhuset, ett stenkast från Helsingborg C.

ANSÖKAN
För att vi ska lära känna dig lite bättre (och du oss) söker du den här tjänsten via Trepli. Där får du se en video om hur det är att arbeta på vår kundtjänst, och du laddar sen upp en video där du presenterar dig för oss. Du söker via "ansök här" i annonsen.

Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi tillämpar löpande urval, så sök gärna innan sista ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistansbolaget Helsingborg
  • 1 plats
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 9 januari 2024
  • Ansök senast: 8 mars 2024

Postadress

Redaregatan 50
Helsingborg, 25236

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024