Kundtjänstmedarbetare till Assistansbolaget (timanställning)

Kundtjänstmedarbetare till Assistansbolaget (timanställning)

Arbetsbeskrivning

Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige med en egen rikstäckande bärgningsorganisation. I takt med att vi växer söker vi nu innesäljare till vår kundtjänst. Vi ger dig möjlighet att komma in i ett framgångsrikt företag tillsammans med engagerade medarbetare i en utpräglad prestationsinriktad kultur.

 

 

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Som innesäljare kommer du att förmedla försäkringar och tjänster till våra befintliga kunder samt vara behjälplig vid fakturafrågor, försäkringsfrågor och liknande. All försäljning sker via telefon och avser inkommande samtal. Din uppgift är att leverera den bästa kundupplevelsen till varje kund, i varje samtal.

 

 

VEM SÖKER VI?

Vi söker dig som besitter hög social kompetens, har lätt för att bygga tillitsfulla relationer, trivs med att arbeta självständigt, är resultatorienterad, målmedveten och tävlingsinriktad. Meriterande för denna tjänst är tidigare erfarenhet inom service och försäljning.

 

 

För att lyckas i rollen krävs det att:



• Du har ett genuint intresse och erfarenhet av försäljning, rådgivning och kundnöjdhet via telefon

• Du är en flexibel lagspelare och ambitiös problemlösare

• Du har god datorvana och trivs med att arbeta med telefonen som främsta verktyg

• Du gillar kundkontakt och kan lätt anpassa ditt förhållningssätt till olika kunders behov, du leder samtal målinriktat samt har ett högt kundfokus

• Du trivs med att arbeta i ett högt tempo.


 

För att kunna söka tjänsten krävs det att:



• Du har väldigt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

• Som person trivs du med att arbeta i ett högt tempo. Du har ambitioner och mål för dig själv och arbetar hårt för att nå dem

• Du skall vara en lagspelare som trivs med att tillhöra ett positivt team

• Du kommunicerar tydligt, engagerat och på ett förtroendeingivande sätt samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa våra kunder för bästa kundupplevelse.


 

VI ERBJUDER DIG:



• Fast lön samt resultatbaserad lön

• Inspirerande och engagerade kollegor

• Värdefull erfarenhet inom kundkontakt, försäljning och försäkringar

• Utbildning och onboarding inom försäkringsförmedling

• En fantastisk arbetsmiljö på en av Sveriges mest moderna arbetsplatser, vårt kontor ligger på sjunde våningen i den nya Prisman med milsvid utsikt över Öresund.


 


OMFATTNING
Timanställning.

 

 

ARBETSTIDER

Kontorstider.

 

 

ANSTÄLLNING
Timanställning om ca 50-75%   

 

 

ANSTÄLLNINGSSTART

Snarast eller enligt överenskommelse.

 

 

PLACERING
Högst upp i Prismanhuset, ett stenkast från Helsingborg C. 

 

 

Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi tillämpar löpande urval, så sök gärna innan sista ansökningsdatum. 


Assistansbolaget är idag marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vår uppgift är att garantera våra kunder snabb och rätt hjälp vid oförutsedda driftstopp längs vägarna i Europa. När olyckan är framme lovar vi snabb och professionell skadehantering – allt för att våra kunder ska få den bästa kundupplevelsen tillsammans med oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistansbolaget
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 29 september 2023
  • Ansök senast: 31 oktober 2023

Postadress

Redaregatan 50
Helsingborg, 25236

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024