Kundtjänstmedarbetare till Blekingetrafiken

Kundtjänstmedarbetare till Blekingetrafiken

Arbetsbeskrivning

Vi söker kollegor till vår kundservice

Hos oss kommer du att få en stimulerande och viktig roll i att fortsätta resan in i framtidens kollektivtrafik.

I vårt team har vi varierande arbetsuppgifter. Allt från att koordinera fordon och beställningar inom serviceresor; närtrafik, färdtjänst och sjukresor till att erbjuda våra kunder trafikupplysning. 

Om jobbet

Vår kundservice arbetar för att skapa branschens bästa kundupplevelse. Därför är du viktig för att skapa goda relationer, starkt varumärke och nöjda kunder.

Under en vanlig arbetsdag hanterar du beställningar av serviceresor och dirigerar fordon inom serviceresor, samt arbetar med trafikupplysning som riktar sig till våra kunder som åker buss, tåg och båt. I din roll ingår det att vara uppdaterad på gällande regelverk, tillämpningsanvisningar och rutiner inom serviceresor, till exempel för att kunna hantera och dokumentera intyg för resande.

Vi arbetar i en callcentermiljö i Karlskrona där vi sköter mycket av servicen via telefon och dator. Arbetet består till stor del av att boka resor för människor som har behov av att åka färdtjänst samt sjukresor. Planeringen för resor gäller i hela Blekinge län, men resor kan även förekomma över länsgränserna.

I vår kundservice får du även svara på frågor som handlar om kollektivtrafiken i stort såsom biljetter och priser, beställning av tidtabeller, restips och mycket mer. Vi har även hand om anropsstyrd trafik samt beställning av närtrafik inom Blekinge.

Enheten för Kundservice och serviceresor är inne i ett förändringsarbete, både gällande organisation, digitalisering och arbetssätt, vilket innebär att du som kundtjänstmedarbetare tillsammans med dina kollegor, kommer att delta i förbättringsarbete inom ditt arbetsområde. Det pågår exempelvis just nu arbete med att utveckla chattfunktion, telefoni och system. 

Om dig

För oss är det viktigt att varje kontakt med kunden ses som en möjlighet att skapa ett professionellt och bra kundmöte.

Det ställs stora krav på att du kan erbjuda hög servicenivå och ge tydlig återkoppling till våra kunder. Vi förutsätter att du är lösningsfokuserad och en god kommunikatör och du är självgående.

För att lyckas med ditt uppdrag är du effektiv i ditt arbetssätt med att hantera kundkontakter via telefon, e-post och kundärendesystem för att löpande hjälpa kunderna med olika frågor. Du är lyhörd som person, vilket gör att du snabbt kan identifiera kundernas behov. Du ligger steget före och kan avhjälpa situationer som annars hade påverkat kunden negativt.

För att bli en av oss på Blekingetrafiken så behöver du ha en god samarbetsförmåga med dina kollegor. Eftersom vi är i en förändringsresa är det viktigt att du är nyfiken, vill lära nytt och arbeta med förbättringar. Vi lägger stor tyngd på personliga egenskaper såsom stresstålighet och noggrannhet.

Självklart har du en god lokalkännedom i Blekinge län och om våra angränsande län.

Krav:

Avslutade gymnasiestudier.
Flerårig erfarenhet inom kundservice. Kundserviceyrken som exempelvis kundtjänstmedarbetare, receptionist och supporttekniker innebär att du har erfarenhet av att hjälpa och stötta kunder genom digital support och via telefoni. Alternativt erfarenhet som vi bedömer motsvarande.
God datorvana i grundläggande operativsystemhantering, kontorsprogram, e-post och kalenderhantering, Internet och användning av system som exempelvis CRM, bokningssystem eller avvikelsesystem, relaterat till verksamhetens behov.
Flytande språkkunskap i svenska i tal och skrift.
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har: 

Erfarenhet av kundservice i en callcentermiljö.
Utbildning inom kundbemötande och service
Kunskap inom telefoni, sociala medier, chatt och e-post.
God lokalkännedom i Blekinge län och om våra angränsande län.
Goda IT kunskaper. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Om tjänsten

Vi söker två nya kundtjänstmedarbetare till Enheten Kundservice och serviceresor. Din närmsta chef är Andreas Leijonbielke som är Verksamhetschef för denna enhet.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Arbetstid enligt schema, inklusive kvällar och helger, arbete på obekväma arbetstider. Ensamarbete förekommer.

Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade för dem görs säkerhetsprövning med registerkontroll.

Om ansökan

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen. 

Vid frågor om tjänsten kontakta Andreas Leijonbielke, Verksamhetschef kundservice och serviceresor, andreas.leijonbielke@blekingetrafiken.se, telefon: 0455- 73 71 76.
Facklig kontaktperson: Jan Johansson, Vision, jan.johansson@blekingetrafiken.se
Om Region Blekinge

Vi är 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och vi arbetar för att bidra till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa.


Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt!


Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.


https://regionblekinge.se/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Blekingetrafiken, Region Blekinge
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2024
  • Ansök senast: 3 november 2024

Liknande jobb


21 december 2024

21 december 2024