OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundtjänstmedarbetare till bolag i norra Stockholm
Vår kund är verksam inom logistikbranschen och levererar inom hela Skandinavien. Målet med organisationens kundtjänstverksamhet är att alltid tillhandahålla förstklassig service gentemot kunder. Både externa och interna. Vårt kundföretag andas professionalism och söker hela tiden förbättra sin verksamhet genom en platt organisation och ett öppet klimat. Bolaget befinner sig nu i en spännande utvecklingsfas och behöver därför utöka sitt kundtjänstteam med drivna och ambitiösa individer.
Om tjänsten
Målsättningen med tjänsten är att erbjuda kunden den bästa servicen i branschen genom att avsluta allt som du tar dig för med en öppen och transparent kommunikation.
Du kommer arbeta med inkommande förfrågningar per telefon och mejl samt registrera kundorder. I denna roll fungerar du som ansiktet utåt för företaget och således krävs en positiv attityd och ett fokus på vad som är bäst för kund.
Du kommer även spåra gods via dator och telefon, boka transporter, delta i kundmöten och vara support till förare och chaufförer.
Bolaget står inför en utveckling av dess befintliga kundtjänst och det innebär ett större fokus på företagets produkt- /tjänsteutbud och merförsäljning av dessa tjänster. Du kommer i realtid identifiera behov hos kund som finns tillgänglig i vår uppdragsgivares tjänsteutbud och på så sätt skapa mervärde hos kund.
Vem söker vi till denna tjänst?
Vi söker dig som brinner för service! Önskvärt om du har erfarenhet av kundservice/kundkontakt, du är öppen och transparent i ditt sätt att kommunicera och är engagerad i allt du tar dig för. Givet att du är ansiktet utåt är du social och positiv i syfte att skapa ett härligt samtalsklimat och bygga en långsiktig relation mellan dig och kund.
Du är tålmodig, kommunikativ och lyhörd som person och bör ha förmågan att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt, vara en problemlösare och är samtidigt noggrann i ditt arbetssätt. Har du detta och ett gott öga för detaljer är du som klippt och skuren för denna roll.
Denna roll går ut på att verkligen förstå kundens behov.
Företaget präglas av ett öppet klimat och därav är det väldigt uppskattat om du vågar ta egna initiativ och komma med synpunkter/förslag på förbättring för dig själv och för organisationen.
Krav
- Erfarenhet av Kundtjänst och orderhantering
- Flytande i svenska i tal och skrift
- B-körkort
Det är meriterande om du har erfarenhet av logistikbranschen
Om Jobzone:
Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.
Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514