OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundtjänstmedarbetare till Contact Center Kundrelationer på Stockholm Arlanda Airport
Kundservice är en kundanpassad och flexibel verksamhet som arbetar för att på bästa sätt kunna möta och ge service åt flygplatsens kunder och resenärer. Ett av kundservice områden är Swedavia Contact Center. Här arbetar vi med att besvara inkommande ärenden till alla Swedavias tio flygplatser.
Vi behöver nu stärka upp vårt team med kundtjänstmedarbetare för skiftarbete både dag, kväll, natt och helg. Tjänsten är ett vikariat med start under hösten.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer i rollen som kundtjänstmedarbetare ge service till våra kunder via ett flertal olika kanaler, bland annat telefon, mejl, chatt och sociala medier. Dina arbetsuppgifter kan bestå av att besvara frågor och föreslå åtgärder på problem som rör ärenden kring resan och flygplatsen. Vi svarar också på alla inkommande samtal till Swedavias växel.
Du kommer att få lära dig om de olika produkter och tjänster som Swedavia erbjuder och hur du kan informera om dessa för att på bästa sätt kunna hjälpa resenären. För att lyckas med ditt arbete på Contact Center behöver du sätta dig in i verksamhetens olika delar.
Din profil
Vi söker dig som har ett utpräglat servicetänk. Förmågan att se kundens världsbild och perspektiv är viktig för oss, likaså att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är bekväm med att arbeta i en telefonintensiv kundservicemiljö och kan på ett lugnt, konsekvent och flexibelt sätt bemöta stressade människor. Du har en analytisk förmåga och ett väl utvecklat ordningssinne. Du är kommunikativ och har en kreativ förmåga som innebär att du kan hantera olika slags situationer och relationer med både kunder, resenärer och kollegor. Vi lägger stor vikt vid hur du är som person och att du i alla situationer vill leverera utmärkt kundservice.
Vidare har du goda kunskaper i minst svenska och engelska men vi ser det som meriterande med ytterligare språkkunskaper. Du är bekväm med teknik och skräms inte av att lära dig nya IT-system. Du har erfarenhet från arbete på Contact Center eller motsvarande erfarenheter och har du arbetat med kundservice genom sociala medier ser vi det som särskilt meriterande.
Vår verksamhet är öppen dygnet runt, alla dagar om året. Detta innebär att du behöver kunna ta dig till Arlanda dygnets alla timmar om det skulle krävas.
Vi erbjuder
På våra flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag.
Gillar du dessutom att få en överblick över verksamheten, få snabb återkoppling och utvecklas personligen med eget ansvar då är definitivt Contact Centeren arbetsplats för dig.
På swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/ kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.
Anställning och kontakt
Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning.html
Tjänsten är ett vikariat med start under hösten 2018. Vi kan erbjuda vikariat med varierad längd, från ungefär 7 till 11 månader. Tjänsten innebär skifttjänstgöring, dag, kväll, nätter och helg. Din arbetsplats kommer vara placerad på Stockholm Arlanda Airport och arbetstiden kommer vara schemalagd enligt ett löpande schema. Vid eventuella frågor om tjänsten välkommen att kontakta chef Lena-Marie Norlin på telefon 010-109 17 92.
Välkommen med din ansökan senast 22 juli 2018. Urvalsarbetet kommer att ske löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Funseth
Sara Edlund
Susanne Skoglund-Eriksson
Fredrik Johansson
073-4411602
Helena Swahn Lepre
Johanna Hedberg
010-109 00 32
Gunnar Jonasson
Sara Helin
Ulrika Nyman
Johan Boström