OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Slår ditt hjärta ett extra slag för att erbjuda bästa möjliga kundservice till kunder. Nu har du chansen att arbeta som Kundtjänstmedarbetare på ett av världens ledande medicinsktekniska företag, i ett sammansvetsat team med kollegor som ställer upp för varandra. Det är ett varierande arbete på en dynamisk arbetsplats där du får breda kontaktytor inom och utanför företaget med mycket goda möjligheter att utvecklas inom tjänsten. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 1 mars 2022 och beräknas pågå i ett år med mycket goda chanser till förlängning.
Din roll som Kundtjänstmedarbetare
Service Center är navet i Cytivas serviceverksamhet och har främst kontakt och dialog med kunder under pågående serviceärenden. I rollen som Kundtjänstmedarbetare på Cytivas Service Center tar du emot samtal och email från Cytivas kunder. Du koordinerar servicearbete genom att ex. boka in tekniker hos kunden, beställa reservdelar och sammanställa offerter. Du kommer främst att jobba med Cytivas svenska kunder men då du ingår i ett nordiskt team, kan du vid behov komma att täcka upp för dina kollegor i andra nordiska länder.
Kvalifikationer
Du som söker har en kandidatexamen i relevant ämne eller avslutat gymnasial utbildning med bevisad arbetslivserfarenhet av kundservice. Du är en god administratör, van att hantera dator som verktyg och har mycket goda kunskaper i Office Paketet. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av Oracle eller SalesForce dock inget krav. Det viktigaste är att du trivs med att ge andra en god service, är snabblärd och har lätt för att sätta dig in i nya system och arbetsuppgifter. Du har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande om du har språkkunskaper i Finska och Danska.
Du som person
Du drivs av att interagera med andra människor, är kundfokuserad och snabb på att kommunicera med kunder, såväl externa som interna kunder ex. med ingenjörer, säljare och produktspecialister inom den egna organisationen, både via telefon och mail. Din ambition och det som driver dig är att erbjuda bästa möjliga kundservice till andra och därför är du också problemlösningsinriktad. Vidare är du van att arbeta i en händelserik och emellanåt hektisk miljö och du har en stark förmåga att hantera många parallella uppgifter utan att tappa fokus.
Om oss
Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Life Science, Ekonomi & Finans, samt HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm/Uppsala/Mälardalen.
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV och personligt brev i PDF/Word format. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CDKS0222
rekrytering.lifescience@academicresource.se
Observera att vi tar ej tar emot ansökningar via mail/e-post.