Kundtjänstmedarbetare till Danfoss i Linköping!

Kundtjänstmedarbetare till Danfoss i Linköping!

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på att ge service och tycker det är roligt att leverera i högt tempo och med god kvalitet? Då kan rollen som kundtjänstmedarbetare vara något för dig! Hos Danfoss jobbar du i en resultatinriktad first line-support med målet att alltid ge bästa möjliga service till dina kunder. Låter det spännande? Skicka in din ansökan idag - vi jobbar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Danfoss är ett familjeägt företag som jobbar för att skapa och tillverka morgondagens energieffektiva tekniker för en mer hållbar framtid. Danfoss produkter och lösningar verkar inom flera olika branscher så som kylning, uppvärmning, fordonsindustrin samt sol- och vindkraft. Idag består bolaget av dryga 40.000 medarbetare globalt varav cirka 130 stycken finns placerade på kontoret i Linköping. Här får du möjligheten att bli en del av ett stabilt och globalt företag med fokus på framtidens miljö och ett stort socialt engagemang. Du kommer att få jobba med tekniskt spännande och innovativa produkter och det finns goda utvecklingsmöjligheter inom företaget för dig som är nyfiken på en framtida karriär inom Danfoss.

I denna roll välkomnas du till Sveriges customer support-team som idag består av 10 personer. Här jobbar du kundorienterat med att svara och supportera dina kunders frågor och funderingar. I teamet arbetar ni tillsammans för nöjdast kunder, därför trivs du i att arbeta i ett team i kombination med att arbeta självgående med dina uppgifter. För att skapa de bästa förutsättningarna för dig i din roll kommer du att få en gedigen onboarding av system, riktiga case och onlineutbildningar.

Du erbjuds


* En serviceorienterad roll i ett globalt företag.
* Goda utvecklingsmöjligheter för dig att växa inom organisationen.
* En dedikerad konsultchef hos Academic Work som stöttar dig i din utveckling.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du bland annat att:


* Hantera faktura- och leveransfrågor från kund, främst via mejl, telefon och interna CRM-system.
* Svara på frågor om returer, reklamationer och felbeställningar.
* Ha nära dialoger med interna funktioner i organisationen så som säljare och produktionsplanerare.
* Ge service till kunderna enligt uppsatta mål och KPI:er med hög kvalitet.


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom servicebranschen.
- Är van vid att arbeta i olika typer av IT-system.
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat då detta krävs i det dagliga arbetet.

Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av att jobba inom B2B, antingen i en supporterande eller en säljande roll.

Vi söker dig som är


* Bra på att samarbeta
* Kommunikativ
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Linköping, med möjlighet att jobba hemifrån 2-3 dagar i veckan efter upplärning.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
At Danfoss, we are engineering solutions that allow the world to use resources in smarter ways - driving the sustainable transformation of tomorrow. No transformation has ever been started without a group of passionate, dedicated and empowered people. We believe that innovation and great results are driven by the right mix of people with diverse backgrounds, personalities, skills, and perspectives, reflecting the world in which we do business. To make sure the mix of people works, we strive to create an inclusive work environment where people of all backgrounds are treated equally, respected, and valued for who they are. It is a strong priority within Danfoss to improve the health, working environment and safety of our employees.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 28 januari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024