Kundtjänstmedarbetare till DHL!

Kundtjänstmedarbetare till DHL!

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, driven och noggrann? Har du erfarenhet inom kundtjänst? Då kan det vara dig vi söker som kundtjänstmedarbetare till DHL!

DHL
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Arbetsuppgifter
Som Kundtjänstmedarbetare på DHL kommer du att hantera inkommande samtal och mail samt ansvara för den administrativa processen gällande leveranser och sändningar. Fokus ligger på att ge ett trevligt och personligt bemötande. Rollen ställer höga krav på en att du är serviceinriktad och besitter god kommunikativ förmåga. Du kommer få vara en del av ett team där alla kollegor bidrar till att skapa god stämning och ett öppet arbetsklimat. Arbetstiden är förlagd på dagtid kl. 08.00-17.00 med placering i Jönköping.

Du kommer att arbeta med:
* Hantera och administrera ärenden
* Ta emot inkommande samtal och mail från både interna och externa parter
* Felsökning och problemlösning
* Förbättringsarbete för att optimera och effektivera processer och arbetssätt

Bakgrund
Vi söker dig som är serviceinriktad, driven och noggrann. Har du tidigare erfarenhet från administration/kundtjänst är det meriterande men inget krav. Du är van vid att använda datorn som ditt främsta arbetsredskap och besitter en god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska. Vidare tror vi att du trivs med att arbeta i ett högt tempo samtidigt som du är strukturerad och organiserad. Du har en god känsla för service och kvalité.

Om Manpower
Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda. Manpower värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du kommer att vara anställd av Manpower och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att starta omgående.

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kontakta Dea Livancic på 036 - 17 30 53, Dea.Livancic@manpower.se.

Vi tar inte emot ansökningar via mail. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 5 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 14 februari 2022

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024