Kundtjänstmedarbetare till DHL Freight

Kundtjänstmedarbetare till DHL Freight

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu kundtjänstmedarbetare som vill vara med i DHL:s härliga gäng och bidra till kundupplevelse i världsklass!
Idag är DHL världens ledande logistikföretag. Med 380 000 anställda i över 220 länder och territorier arbetar de varje dag för att hjälpa kunder att nå över gränser, nå nya marknader och få verksamheter att växa. Eller bara skicka brev till nära och kära.
DHL Freights kundtjänst är ca 130 medarbetare som hanterar förfrågningar både via telefon och mail från kunder benägna i hela Sverige. För DHL är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att kunna leverera en positiv kundupplevelse. Som medarbetare på DHL har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen.
Dina arbetsuppgifter
Som kundtjänstmedarbetare på DHL sitter du på ”första linan” och tar emot inkommande samtal gällande inrikesprodukter. Du arbetar för att hjälpa privat- samt företagskunder i ärenden via telefon. Du ingår i ett team på ca 15 personer där du kommer att hantera runt 90 samtal per dag. Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet. Uppdraget är långsiktigt och förväntas att starta omgående.
Din profil
Vi söker dig som är en pålitlig medarbetare som älskar att ge service utöver det vanliga och kommer till jobbet med ett leende på läpparna! Förutom en godkänd gymnasieexamen är det meriterande om du har någon form av arbetslivserfarenhet inom kundservice. Kanske har du arbetat i butik, inom vården eller med telefonsupport?
Du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt engelska. Goda datorkunskaper krävs då arbetet sker i olika system på datorn. Meriterande om du tidigare arbetat med affärssystemet SAP. Som person ser vi att du lösningsorienterad, målfokuserad, effektiv och vill bidra med en hög servicekänsla mot såväl kunder som kollegor. Du är en trygg och stabil medarbetare som är bra på att prioritera och hantera stress.

Befattning/titel: Kundtjänstmedarbetare
Omfattning: Tjänsten är på heltid och innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet.
Anställningsform: Visstid på 6 månader med stor chans till förlängning
Ort: Växjö
Arbetstider: Dagtid
Start: Så snart som möjligt

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så välkommen med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Sydost AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024