kundtjänstmedarbetare till DHL i Örebro

kundtjänstmedarbetare till DHL i Örebro

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en person som får energi av att samarbeta och har lätt för att skapa relationer? Då kan denna tjänst vara för dig. Vi söker nu efter en driven och kommunikativ kundtjänstmedarbetare till vår kund DHL i Örebro över sommaren. Här får du möjligheten att arbeta i ett stort och välkänt företag. Låter detta intressant? Tveka inte att skicka in ansökan redan idag!

Här erbjuds du ett sommarjobb som ger dig goda erfarenheter för framtida arbeten i en trivsam och inspirerande arbetsmiljö. Tjänsten är visstid under sommaren med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi vill gärna att man börjar i början av juni och kan arbeta tom sista augusti. Tjänsten är placerad i Örebro och kan leda till en tillsvidareanställning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Du får en utvecklande och spännande roll där du hanterar både telefon och mail. Rollen innebär mycket kundkontakt men också att arbeta nära övriga funktioner inom Kundservice samt DHL Freight i stort. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 
Godssökning
Kommunicera med kunder både interna och externa samt åkerier
Bidra till en kundupplevelse i världsklass
Vårda relationen med befintliga åkerier
Delta på interna och externa möten samt allmänna kontorsgöromål
Hantering av löpande fakturafrågor. 




Kvalifikationer
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och lätt för att skapa nya kontakter. Du är engagerad, serviceinriktad och resultatmedveten och klarar av att arbeta i ett varierande arbetstempo. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst samt att du har god kommunikationsförmåga.


Slutförd gymnasieutbildning.
Trivs med att arbeta med telefon och dator som dina främsta verktyg. 
God kommunikationsförmåga.
Är flexibel och drivs av varierande arbetsuppgifter. 
Geografiska kunskaper
Mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska
Brinner för att kollegor och kunder är nöjda. 


Erfarenhet inom kundtjänst är meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Ansökan
2022-05-16, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: David Erzberger, david.erzberger@randstad.se



Om företaget
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället. Vi har ett viktigt uppdrag; Förena människor & förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.

Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 16 maj 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024