Kundtjänstmedarbetare till DVA i Leksand (tidsbegränsat uppdrag)

Kundtjänstmedarbetare till DVA i Leksand (tidsbegränsat uppdrag)

Arbetsbeskrivning

Dala Vatten och Avfall har hand om drift, utveckling, samordning, administration och planering av vatten och avlopps- och avfallsverksamheterna i Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Huvudkontoret ligger i Leksand.
Mycket av det arbete vi utför varken syns eller hörs, men det skulle omedelbart märkas om det upphörde. Vårt uppdrag är att säkerställa att våra kunder har tillgång till rent vatten och miljöriktig avlopps-och avfallshantering.
Vårt uppdrag är också att skapa förutsättningar för våra kunder att göra mer hållbara val. Vårt mål är att det ska vara lätt för våra kunder att göra rätt i alla vatten-, avfalls-och avloppsfrågor.

Medarbetare till vår Kundservice

Tycker du om att ge god service och har du erfarenhet av att möta kunder? Är du dessutom tillgänglig relativt omgående och vill jobba i en spännande administrativ tjänst hos Dala Vatten och Avfall? Då hoppas vi att just du söker jobbet! Uppdraget kommer att pågå från så snart som möjligt/överenskommelse till november ut med möjlig förlängning.

Tjänsten

Som medarbetare i vår kundtjänst svarar du på frågor och ger service till våra kunder via telefon, mail, system och i vissa fall besök. Arbetsuppgifterna innebär att hantera kunduppgifter i ärende- och verksamhetssystem såsom fakturor, priser, avtal och felanmälningar. Svara på frågor från våra kunder och ge råd om avfall och kommunala vattentjänster.

Tjänsten fungerar även som internt stöd till organisationen i kundärenden, administration, information och frågor kring verksamhetssystem samt frågor kring taxor och förbrukning.

Som medarbetare i Kundservice kommer du att tillhöra ett team bestående av några erfarna kollegor och de kommer ge dig den bästa introduktionen för att du skall känna dig bekväm i din roll. Vi önskar därför att du kan starta i maj för att vara redo för sommaren. Uppdraget kommer pågå t.o.m. september eller enligt ök.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet från tidigare arbete inom kundservice och vana att hantera olika typer service/kundfrågor och verksamhetssystem. Du får gärna ha arbetat både inom offentlig/privat sektor. Om du dessutom har tidigare erfarenheter från kundtjänst på ett vatten/avfall/energibolag så är det extra meriterande.

Vidare vill vi att du har minst gymnasieutbildning och behärskar MS Officepaketet/Office365 obehindrat. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser vi gärna att du är tekniskt och/eller miljöintresserad och har god kännedom om vårt geografiska område, för ett kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt.

Personlighet

Som person är du positiv och lösningsfokuserad, vågar ta för dig och tycker om att möta nya människor. I mötet med kunden är det viktigt att du har förmågan att snabbt skapa ett förtroende genom att vara informativ och rådgivande.

Vi vill också att du är en engagerad person som bidrar till ett positivt arbetsklimat genom att skapa goda relationer och samverka med andra både internt /externt. Du behöver också vara flexibel i ditt arbetssätt då arbetet växlar mellan olika arbetsuppgifter som involverar kund/administration samt självständigt arbete och arbete tillsammans med andra i teamet.

Om tjänsten

Visstidsanställning från slutet av maj - november 2024 via Lundin & Boström och uthyrd till DVA, heltid. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Leksand. Läs gärna mer om oss här: https://www.dalavattenavfall.se/

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan senast den 24 maj 2024. Vi arbetar löpande med ansökningarna och tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt datum så sök jobbet redan idag!

Kontaktperson

Vi samarbetar med Lundin & Boström i denna rekrytering. Vid frågor kontakta Per Männikkö, konsultansvarig 070-592 90 80, per.mannikko@lundinbostrom.se eller Maria Lindström, rekryteringskonsult 070-510 12 50, maria.lindstrom@lundinbostrom.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lundin & Boström
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2024
  • Ansök senast: 22 maj 2024

Besöksadress

Borganäsvägen 42
None

Postadress

Borganäsvägen 42
Borlänge, 78433

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024