OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu kundtjänstmedarbetare till Electrolux för ett uppdrag på 6 månader med start omgående. I rollen som kundtjänstmedarbetare på Electrolux har du nära dialog med kunder, kollegor och din chef för att säkerställa en förenklad vardag för Electrolux återförsäljare inom Electric Retail, Kitchen Retail, Online, Byggkunder samt internkunder. Du är den naturliga kontaktpunkten för en kund när de behöver svar på en fråga, lösning på ett problem eller vill göra en beställning. Du finns tillgänglig via telefon eller elektroniska system som t.ex. ärendehantering och e-post. Du ingår i ett team med roterande schema vilket erbjuder varierande arbetsuppgifter vilket skapar rätt förutsättningar för fokuserat arbete och tydliga prioriteringar.
Arbetsuppgifter
* Du ansvarar för säkerställa order fulfillment processen (från beställning till betalning).
* Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon, ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.
* Som stöd för din roll använder du flera system för orderläggning.
* Du bistår med hjälp till Electrolux säljare runt om i landet.
* Du ansvarar för att varje affär som görs blir bra både för kunden och för Electrolux genom att säkerställa att kunden alltid har de tillbehör som produkten behöver.
* Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med.
* Du ansvarar för att gör allt du kan för att stötta de processer Electrolux sätter upp och flexibelt anpassar dig till de nya arbetssätten eller anamma verktygen.
Vem är du
Vi söker dig som har en god känsla för service. Du är ödmjuk, öppen samt är en lagspelare och gillar att jobba proaktivt. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av liknande jobb. Affärssystemet som används är SAP, så har du erfarenhet av detta så är det en fördel.
Som person är du inte rädd för att anta nya utmaningar samt motiveras av att hjälpa kunder och du har ett serviceinriktat, positivt och professionellt kundbemötande.
Vi erbjuder dig
Electrolux arbetar med ett coachande ledarskap där du både får och förväntas att ge feedback. Det ger dig utrymme att växa i rollen och utvecklas inom flera områden. Du som är idérik och innovativ kommer märka att du snabbt kan genomföra förbättringar inom ramen för din roll. Vi sitter nära varandra för att säkerställa ett öppet klimat där vi hjälps åt när det behövs. Du inleder din anställning med en introduktionsutbildning där du lär dig Electrolux historia, hur marknaden ser ut och hur du löser dina uppgifter.
Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader och tillsättning kommer att ske omgående. Electrolux har valt att samarbeta med bemanningsföretaget Next u i denna bemanning. Välkommen med din ansökan!
Sökord: kundsevice, kundtjänstmedarbetare, kundservicemedarbetare, service
Next u är rekryterings- och bemanningsföretaget som tittar på människor, inte papper. Vi vet att det är människor som gör skillnaden mellan bra företag och fantastiska företag. Det är därför vi arbetar med videobaserade tjänster. Då får du en mer rättvis bild av både kandidater och jobb - inte bara tjusiga ord i ett CV eller i en annons. Läs mer på vår hemsida www.nextu.se
.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingela Haglund
070-770 31 21
Stefan Lidén
070-7709320
Sandra Gustavsson
070-770 31 20
Rekryterare/Konsultansvarig Ingela Haglund
070-770 31 21
Rekryterare/Konsultansvarig Sandra Gustavsson
070-770 31 20
VD Stefan Lidén
070-7709320
Rekryterare/Konsultansvarig Agnes Reuterskiöld
0707 703 120
Rekryterare/konsultansvarig Anneli Grundfelt
070-7707896
Rekryterare/konsultansvarig Stefan Lidén
070-7709320
Rekryteringsassistent Jenny Solum
070-7707896