OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget är att förenkla vardagen för Electrolux företagskunder.
Om rollen
Våra kunder är vårt allt. Att förstå deras behov och önskemål är allt vi gör, från hur vi designar produkter till hur vi ser efter dem när våra kunder tar hem dem. Och det är här du kommer in i bilden – genom att lyssna, förstå och erbjuda lösningar som inte bara fixar problemet utan levererar en upplevelse.
Uppgifter & ansvar
I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kunder kollegor och din chef för att säkerställa en förenklad vardag för Electrolux företagskunder inom Electric Retail, Kitchen Retail, Online, Byggkunder samt internkunder. Du är den naturliga kontaktpunkten för en kund när de behöver svar på en fråga, lösning på ett problem eller vill göra en beställning. Du finns tillgänglig framför allt via telefon eller elektroniska system som t.ex. ärendehantering och e-post. Du ingår i ett team med roterande schema vilket erbjuder varierande arbetsuppgifter vilket skapar rätt förutsättningar för fokuserat arbete och tydliga prioriteringar. Med tanke på rådande situation är arbetet för närvarande förlagt från hemmet. Dock kommer grundutbildning att ske från vårt kontor på Kungsholmen.
Kunden ditt fokus och extraordinär service ditt mantra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att hantera våra leveranser från lager till återförsäljare genom att vara den givna kontaktpunkten vid beställningar, leverans och efterarbete via telefon. Genom expertkunskap i våra produkter och en rejäl dos gott bemötande kommer du se till att leverera det mervärde våra kunder förväntar sig. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera frågor rörande priser, leverans och produkter. Skapa nya affärsmöjligheter genom att informera om nya tjänster och erbjudanden. Verka för kontinuerliga förbättringar internt, genom egna initiativ och tvärfunktionella projekt.
• Ansvarar för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, tillgänglighets-, försäljnings-, pris-, Web-portal-, offert-, marknadsfrågor, felleveranser, krediteringar, Web-portal, ordrar och fakturor i EDI-flöde, kampanjleveranser, Phase in/Phase out-ärenden, fakturaattesteringar.
• Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon. Men vid lugnare perioder även via vårt ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.
•Som stöd för din roll använder du flera olika system, såsom SAP och andra interna system.
•Du bistår med hjälp till Electrolux säljare runt om i landet.
•Du ansvarar för att agera kraftfullt när en kund har ett problem och tvekar inte för att ringa upp för att göra en behovsanalys eller för att återkoppla status på ärendet.
Kvalifikationer
• Flytande i svenska
• 2-3 års arbetslivserfarenhet inom sälj, support och/eller liknade tjänst
• Erfarenhet av att hantera kunder via telefon
• Erfarenhet från vitvarubranschen är ett plus
• Erfarenhet av Excel
• Kunskap/ erfarenhet i affärssystem är meriterande, speciellt i SAP.
Vi ser även att du är:
• Ansvarstagande – du ser till att dina uppgifter blir utförda och klarar av att leda dig själv i ditt dagliga arbete.
• Kontaktsökande – du gillar att föra dialog samt skapa relationer med personerna du arbetar med.
• Proaktiv – du väntar inte på vad nästa uppgift är utan tar tag i det du ser behöver göras och försöker hela tiden vara ett par steg före.
• Analytisk – du har öga för detaljer och förmågan att tolka komplexa data. Du har en förmåga att se ”the big picture”
• Flexibel – du anpassar dig till situationen för att kunna möta förväntningar och ser hinder snarare som en utmaning än ett problem.
• Lagspelare – för att du ska fungera behöver ditt team fungera och vice vers så att det är naturligt för dig att jobba tillsammans med dina kollegor är självklart.
Detta är ett kortare uppdrag på ca 4 månader med start i maj och slut 16 september 2021. Chans till förlängning finns.