Kundtjänstmedarbetare till Elon Group

Kundtjänstmedarbetare till Elon Group

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en serviceinriktad roll med varierande arbetsuppgifter och nära kundkontakt? Vi söker nu kundtjänstmedarbetare som kommer att tillhöra Elons sammansvetsade kundtjänstteam som jobbar med att leverera högklassig service till sina kunder. Teamet hos Elon värdesätter att ha roligt på jobbet samtidigt som de hjälper privatkunder över hela Sverige. Nu väntar de på att välkomna dig, som trivs i en administrativ roll i kombination med frekvent kundkontakt via telefon, chatt och e-post, till teamet! Är detta tjänsten för dig? Ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Elon Groups kundtjänstteam fortsätter att växa, därför söker vi för Elons räkning ytterligare kundtjänstmedarbetare inom e-handel. Du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Elon. Uppdraget sträcker sig inledningsvis 6 månader, under förutsättning att båda parter är nöjda med samarbetet finns det goda chanser till fortsatt samarbete. I rollen har du dagligen direktkontakt med företagets kunder och medlemmar och du hanterar dina ärenden med en känsla för service och effektivitet. Du ingår i ett team som sitter i ett öppet kontorslandskap i en större grupp om 20 personer.

Elon Group är ett ledande företag med fokus på vitvaror. I koncernen finns butikskedjan Elon med cirka 350 butiker över hela Sverige. Här får du chansen att arbeta på Elon Groups huvudkontor som ligger i Örebro!

Du erbjuds:


* Värdefull erfarenhet från Nordens största butikskedja för hemelektronik och vitvaror
* Möjligheten att få arbeta på Elons huvudkontor som ligger i Örebro
* Möjligheten att få bli en del av ett team som har kul på jobbet & gör sina kunder nöjda


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Elons kundtjänstteam hanterar sina kunders ärenden genom telefon, mail och chatt! Din främsta uppgift kommer vara att hantera inkommande ärenden på ett effektivt och kundfokuserat sätt.

Du kommer till exempel att:


* Hantera inkommande ärenden till Elons kundtjänst
* Ge support till Elons medlemmar och kunder via e-post, ärendehanteringssystem och telefon
* Arbeta med orderläggning, justering av befintliga ordrar, uppdateringar, annulleringar mm.
* Hantera övrigt förekommande supportfrågor så som information vid förseningar, leveransuppdateringar, leveransbokningar och enklare produktfrågor


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett intresse för att arbeta inom kundtjänst, och för Elon som företag!
- Har tidigare erfarenhet från i första hand kundtjänst och/eller teknisk support
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Besitter goda kunskaper i Office-paketet
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vi söker dig som är:


* Serviceinriktad
* Kommunikativ
* Strukturerad


Övrig information:


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda mellan 8-16.30
* Placering: Örebro, Marieberg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Elon Group är en nordisk allians som ägs och drivs av egna företagare och handlare i Sverige, Norge, Island, Finland och Danmark. De har styrkan hos ett storbolag, med engagemanget från entreprenörer med lång erfarenhet av sin lokala marknad och kunder. Med över 500 butiker runtom i hela Norden finns de tillgängliga för att hjälpa och erbjuda service där deras kunder finns. Varje butik har egna säljare, rådgivare, installatörer och montörer. Butikerna fungerar även som lokala lager nära kunden, vilket möjliggör oslagbara ledtider.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 3 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024