Kundtjänstmedarbetare till energibolag

Kundtjänstmedarbetare till energibolag

Arbetsbeskrivning

Här får du möjligheten vara med och bidra till utvecklingen av morgondagens klimatsmarta och hållbara energilösningar! Vi säker dig med ett par års erfarenhet av kundtjänst som inte tackar nej till att få jobba i ett härligt team. Vi ser fram emot din ansökan då start är omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna roll får du arbeta i en dynamisk och kreativ miljö, där du får chansen att både lära dig mer om energibranschen och utvecklas inom kundservice ur ett mindre, lokalt företags perspektiv. Du tar ansvar för ditt eget arbete, får löpande stöd och coachning och blir en del av ett engagerat team med stark gemenskap.

Som kundservicemedarbetare har du en central roll i den dagliga verksamheten. Tillsammans med dina kollegor i teamet blir ni ofta de första att möta och hjälpa kunder. Frågor kommer främst via telefon, chatt och e-post och handlar i huvudsak om fakturor eller avtal kopplade till elnät och elhandel. De flesta frågor löser du och dina kollegor direkt, vilket också innebär viss administration och dokumentation.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera kundförfrågningar via telefon, chatt och mejl.
* Administrera och dokumentera ärenden systemet.
* Samarbeta med kollegor för att lösa kundfrågor och stötta i olika områden.
* Skapa och upprätthålla en positiv kundupplevelse genom professionell service och god kommunikation.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har ett par års arbetslivserfarenhet av att arbeta med kundservice över telefon
- God vana att hantera information i olika IT-system
- Mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift

Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet inom el/energibranschen.

Som person trivs du med en varierad arbetsdag där tempot ibland kan vara högt, och där du får daglig kontakt med kunder via telefon och mejl. För att passa i rollen söker vi dig som gillar att arbeta självständigt men som också har god förmåga att samarbeta, då du och dina kollegor stöttar varandra med olika typer av frågor.

Vi kommer lägga mycket vikt på motivation i denna urvalsprocess och ser gärna att du förtydligar i din ansökan varför du är rätt person för denna roll.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 oktober 2024
  • Ansök senast: 24 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024