Kundtjänstmedarbetare till energibolag i Lund

Kundtjänstmedarbetare till energibolag i Lund

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad person som har lätt för att lära dig och trivs i samarbete med andra? Här får du chansen att vara en del av ett bolag som vill skapa klimatförändringar i vårt samhälle. Om det här låter som en spännande resa för dig, passa på att söka rollen redan idag med chans att bli en del av detta härliga gäng!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu dig som är redo för nya utmaningar och har erfarenhet av arbete som innefattar kundtjänst eller någon form av kundbemötande till konsument! Detta är en bred roll som kräver mycket kunskap och för att du ska lyckas och trivas i denna roll är det därför viktigt att du är en person med eget driv, är öppen för förändringar och har lätt för att lära dig. Rollen kan

Du erbjuds
- En bred kundserviceroll där du kommer få chansen att lära dig mycket och arbeta med varierande arbetsuppgifter
- Ett initalt kontrakt via oss på 6 månader, med goda möjligheter till överrekrytering av bolaget efter denna period
- En gedigen introduktion till rollen och dess arbetsuppgifter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande kundkontakt via telefon, chatt och mail
* Ha kunskap om och ge rådgivning om företagets produkter och tjänster
* Arbeta proaktivt med kundnöjdhetsarbete både gentemot nya och befintliga kunder, samt arbeta med förbättringar och utföra aktiviteter som skapar långsiktiga relationer med kunder
* Vara behjälplig vid övriga förekommande arbetsuppgifter på kundserviceavdelningen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av kundservice eller någon form av kundbemötande till konsument
- Besitter god datorvana och därmed enkelt kan förflytta dig mellan olika system
- Kan kommunicera flytande på svenska både i tal och skrift, då det dagliga arbetet sker på svenska

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av energibranschen eller annan teknisk supporterfarenhet som krävt komplexa samtal.
- Erfarenhet av att hantera mer komplicerade kundsamtal, såsom till exempel kunder som har svårt att betala eller liknande oro.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad och kommunikativ
- Anpassningsbar
- Lösningsorienterad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2023
  • Ansök senast: 23 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 oktober 2024

Kundtjänstmedarbetare inom E-handel

2 oktober 2024