OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.
Söker du en bred och kvalificerad kundtjänstroll med varierande uppgifter på ett internationellt företag? MultiMind söker nu för vår kunds räkning en kundtjänstmedarbetare till företagets nordiska huvudkontor i Stockholm. Detta är ett 6 månaders konsultuppdrag.
Om företaget Vår kund är en svensk multikulturell vitvarutillverkare som har sitt nordiska huvudkontor i Stockholm. Företaget grundades i början av 1900-talet och är nu en världsledande producent inom sin bransch.
Om tjänsten I tjänsten är ditt uppdrag att förenkla vardagen för företagets återförsäljare. I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kunder kollegor och din chef för att säkerställa en förenklad vardag för företagets återförsäljare inom Electric Retail, Kitchen Retail, Online, Byggkunder samt internkunder. Du är den naturliga kontaktpunkten för en kund när de behöver svar på en fråga, lösning på ett problem eller vill göra en beställning. Du finns tillgänglig via telefon eller elektroniska system som t.ex. ärendehantering och e-post. Du ingår i ett team med roterande schema vilket erbjuder varierande arbetsuppgifter vilket skapar rätt förutsättningar för fokuserat arbete och tydliga prioriteringar.
Dina uppgifter Du ansvarar för säkerställa order fulfillment processen (från beställning till betalning).
Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon, ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.
Som stöd för din roll använder du flera system för orderläggning.
Du bistår med hjälp till företagets säljare runt om i landet.
Du ansvarar för att varje affär som görs blir bra både för kunden och för företaget genom att säkerställa att kunden alltid har de tillbehör som produkten behöver.
Du ansvarar för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med.
Du ansvarar för att gör allt du kan för att stötta de processer företaget sätter upp och flexibelt anpassar dig till de nya arbetssätten eller anamma verktygen.
Din profil
I rollen som kundservicemedarbetare söker vi dig som har en god känsla för service. Du är ödmjuk, öppen samt är en lagspelare och gillar att jobba proaktivt. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av liknande jobb. Affärssystemet som används är SAP , så har du erfarenhet av detta så är det en fördel. Som person är du inte rädd för att anta nya utmaningar samt motiveras av att hjälpa kunder och du har ett serviceinriktat, positivt och professionellt kundbemötand e.
Kontaktpersoner på detta företaget
Henrik Hallgren
+46 8216720
Linda Hedbom
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 46
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Sebastian Vesterlund
+46 8 21 67 26
Linda Hedbom
+46 8 21 67 44