Kundtjänstmedarbetare till ett ledande företag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Wrknest söker nu en kundtjänstmedarbetare till ett ledande företag inom Life Science med start i augusti/september.

I rollen kommer du bli en del av ett härligt team som är måna om varandra där det finns ett hjälpsamt klimat. Det kommer även finnas en möjlighet att ta sig an fler uppgifter framåt och utvecklas inom rollen.

Uppdraget är ett konsultuppdrag där man blir anställd som konsult hos oss på Wrknest och arbetar på plats hos kund. Uppdraget sträcker sig till cirka 6 månader och efter det finns det chans till förlängning eller överrekrytering till kund.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att ha varierade uppgifter där ditt arbete kommer bestå av att ta hand om och lägga kundorders, samt svara på mejl och hantera enklare supportärenden via telefon. Rollen kan även komma att innebära enklare kontorsadministration t.ex. fakturering och liknande. Eftersom bolaget har kunder runt om i hela världen kommer övervägande kontakt ske på engelska.

Kundservice innebär i första hand att erbjuda kunderna hjälp gällande priser, leveranstider och övriga orderrelaterade förfrågningar. Därutöver är själva orderläggningen och efterföljande inköp mot leverantör centrala uppgifter i denna roll. Kundservicepersonalen sitter i organisationens nav och förmedlar all inkommande mail- och telefontrafik vidare internt till bland annat deras säljarkår. Kundserviceavdelningen jobbar också aktivt med affärssystemet för att hålla det uppdaterat och på andra sätt effektivisera orderläggningen.

Vi söker dig som har

- Gymnasial utbildning

- Mycket god datorvana

- Flytande svenska och engelska

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är serviceinriktad, kommunikativ och noggrann. Som person har du även en positiv inställning, är social och har lätt för att knyta kontakter och samarbeta med både kunder och kollegor.

Övrig information

Omfattning: Heltid, 40h/v

Start: Augusti/September

Plats: Stockholm, Täby

Arbetstider: 8:30-17

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024