OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en problemlösare med passion för kundservice? Gillar du att varje dag är unik och full av nya utmaningar? Som kundtjänstmedarbetare på FedEx får du möjligheten att göra skillnad – en leverans i taget. Läs vidare för att ta reda på mer om denna spännande möjlighet, vi välkomnar din ansökan!
OM TJÄNSTEN
FedEx är ett av världens ledande expresstransportföretag och arbetar dagligen med leveranser och affärslösningar i över 220 länder och territorier. FedEx kombinerar global räckvidd med lokal expertis för att erbjuda snabba och pålitliga leveranstjänster till både företag och privatpersoner världen över. Genom kontinuerlig innovation inom logistik strävar FedEx efter att koppla samman människor och möjligheter, vilket bidrar till att göra världen mer tillgänglig genom varje leverans.
Du erbjuds
- En global arbetsplats som präglas av en god gemenskap och öppenhet
- Fokus på individuell utveckling inom befintlig tjänst och inför framtida möjligheter
- En gedigen och välarbetad onboarding där du får en grundlig introduktion till företaget och din roll
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna på FedEx kundtjänst spänner över ett brett spektrum, från grundläggande paket- och bokningsspårningar till hantering av komplexa fakturafrågor och reklamationsärenden. Kundkommunikationen sker via telefon och e-post, vilket kräver både teknisk kunskap om FedEx:s system och starka kommunikativa färdigheter för att effektivt hantera varierande kundförfrågningar och lösa problem.
Vi letar efter dig som är en god kommunikatör och strukturerad lagspelare. Du tycker om att ta ansvar och hittar lösningar, där andra ser problem. Du är engagerad, positiv och drivs utav att leverera god service.
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet från serviceyrket
- Skriver och talar obehindrat på svenska eller norska samt engelska då språken används i den dagliga verksamheten
- Har god datorvana
- Har avslutad gymnasieutbildning
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av kundtjänst eller innesälj
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Medkänsla
- Artighet
Övrig information
* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Schema: Du kommer att arbeta heltid efter ett rullande schema inom arbetstiderna 8-18 under varje veckodag.
* Placering: Limhamnsvägen 110
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om FedEx här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231