Kundtjänstmedarbetare till FedEx!

Kundtjänstmedarbetare till FedEx!

Arbetsbeskrivning

Är du en problemlösare med passion för kundservice? Gillar du att varje dag är unik och full av nya utmaningar? Som kundtjänstmedarbetare på FedEx får du möjligheten att göra skillnad – en leverans i taget. Läs vidare för att ta reda på mer om denna spännande möjlighet, vi välkomnar din ansökan!

OM TJÄNSTEN

FedEx är ett av världens ledande expresstransportföretag och arbetar dagligen med leveranser och affärslösningar i över 220 länder och territorier. FedEx kombinerar global räckvidd med lokal expertis för att erbjuda snabba och pålitliga leveranstjänster till både företag och privatpersoner världen över. Genom kontinuerlig innovation inom logistik strävar FedEx efter att koppla samman människor och möjligheter, vilket bidrar till att göra världen mer tillgänglig genom varje leverans.

Du erbjuds
- En global arbetsplats som präglas av en god gemenskap och öppenhet
- Fokus på individuell utveckling inom befintlig tjänst och inför framtida möjligheter
- En gedigen och välarbetad onboarding där du får en grundlig introduktion till företaget och din roll

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna på FedEx kundtjänst spänner över ett brett spektrum, från grundläggande paket- och bokningsspårningar till hantering av komplexa fakturafrågor och reklamationsärenden. Kundkommunikationen sker via telefon och e-post, vilket kräver både teknisk kunskap om FedEx:s system och starka kommunikativa färdigheter för att effektivt hantera varierande kundförfrågningar och lösa problem.

Vi letar efter dig som är en god kommunikatör och strukturerad lagspelare. Du tycker om att ta ansvar och hittar lösningar, där andra ser problem. Du är engagerad, positiv och drivs utav att leverera god service.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet från serviceyrket
- Skriver och talar obehindrat på svenska eller norska samt engelska då språken används i den dagliga verksamheten
- Har god datorvana
- Har avslutad gymnasieutbildning

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av kundtjänst eller innesälj

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Medkänsla
- Artighet

Övrig information


* Start: Omgående/Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Schema: Du kommer att arbeta heltid efter ett rullande schema inom arbetstiderna 8-18 under varje veckodag.
* Placering: Limhamnsvägen 110


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om FedEx här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2024
  • Ansök senast: 2 november 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024