kundtjänstmedarbetare till fedex express i malmö

kundtjänstmedarbetare till fedex express i malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill jobba som kundtjänstmedarbetare! Arbetsuppgifterna består utav allt från enkla spårningar av paket och bokningar, till komplicerade fakturafrågor och reklamationer. Kommunikationen med kund sker främst via telefon och dator.
Vi erbjuder: 
Fast månadslön 
Arbetstider mån-fre mellan kl 8-18
Möjlighet till distansarbete 1-2 dagar i veckan
Härlig arbetsmiljö i Limhamn med hjälpsamma kollegor 
Utvecklingsmöjligheter inom företaget
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. 


Att jobba som kundtjänstmedarbetare är ett roligt och varierande arbete som innebär en daglig kontakt med många olika kunder i olika ärenden. Rollen passar dig som tycker om att arbeta i ett högt tempo samtidigt som du inte tummar på kvaliteten av din service. 
Sök tjänsten idag och bli en del av FedEx  Express  sammansvetsade och härliga gäng på kundtjänst. Du blir en del av ett team som präglas av stort engagemang, driv, samarbete och en strävan av att alltid vilja leverera en högklassig service till sina kunder. Du kommer få en gedigen utbildning kring företagets tjänster för att kunna bistå kunden på bästa sätt och blir en del av en global arbetsplats som sätter fokus på individuell utveckling inom befintlig tjänst och inför framtida möjligheter.

FedEx Express sitter i en öppen kontorsmiljö i fräscha lokaler på Limhamn i Malmö. Arbetstiderna är måndag till fredag 08:00-18:00. Du kommer att arbeta heltid efter ett rullande schema. Anställning enligt kollektivavtal.
Känner du att detta är för dig!? 
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan.
Denna rekrytering är ett samarbete mellan FedEx  Express  och Randstad. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter både inom kundservice och vidare inom bolaget.

Om du har frågor om tjänsten eller processen, välkommen att kontakta konsultchef Linda Bauer på +46702953070 eller på linda.bauer@randstad.se. Alternativt rekryteringskonsult Kristin Svensson på +46707932204 eller på kristin.svensson@randstad.se
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna består utav allt från enkla spårningar av paket och bokningar, till komplicerade fakturafrågor och reklamationer. Kommunikationen med kund sker främst via telefon.
Du kommer tillhöra ett team som är väl sammansvetsat och som värdesätter att ha roligt på jobbet. Vi ser därför att du även har ett positivt mindset och vill bidra med ett stort engagemang för gruppen samt FedEx  Express  som bolag.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen så krävs det att du:
Goda kunskaper i både svenska och engelska. Skriftligt och muntligt.
Tycka om att ge god service och en bra kundupplevelse
Grundläggande datakunskaper
Tycka om att arbeta mot uppsatta mål
Avklarad gymnasiekompetens

Det är även meriterande om du har:
Goda kunskaper i det norska språket
Tidigare erfarenhet av att arbeta med service  någon form
Tidigare vana av att arbeta med kundkommunikation via telefon eller dator. 
Vi värdesätter din personliga lämplighet och ser gärna att du som person är en lagspelare som värdesätter bra samarbete. Kanske har du bakgrund från idrottsvärlden och är van vid att prestera och leverera? 

Personliga egenskaper:
God lyssnare -För att kunna leverera en bra service till våra kunder så bör du vara en god lyssnare.
Kommunikativ och personlig mognad-Du besitter även en kommunikativ förmåga då du ställs inför situationer där det krävs en god kundservicenivå och problemlösningsförmåga
Ansvarstagande och serviceminded- I denna rollen krävs det att du som person är ansvarstagande och ambitiös samt att du vet att det krävs hårt arbete för att kunna se resultat samt för att kunna leverera en bra service till våra kunder.


Om företaget
FedEx Express is one of the world's largest express transportation companies and has consistently been selected as one of the top 10 World’s Most Admired Companies by "Fortune" magazine. Every day FedEx delivers for its customers with transportation and business solutions, serving more than 220 countries and territories around the globe. We can serve this global network due to our outstanding team of FedEx team members, who are tasked with making every FedEx experience outstanding.

Our Philosophy
The people-Service-Profit philosophy (P-S-P) describes the principles that govern every FedEx decision, policy or activity. FedEx takes care of our people; they, in turn, deliver the impeccable service demanded by our customers, who reward us with the profitability necessary to secure our future. The essential element in making the People-Service-Profit philosophy such a positive force for the company is where we close the circle, and return these profits back into the business, and invest back in our people. Our success in the industry is attributed to our people. Through our P-S-P philosophy, we have a work environment that encourages team members to be innovative in delivering the highest possible quality of service to our customers. We care for their well-being, and value their contributions to the company.

Our Culture
Our culture is important for many reasons, and we intentionally bring it to life through our behaviors, actions and activities in every part of the world. The FedEx culture and values have been a cornerstone of our success and growth since we began in the early 1970’s. While other companies can copy our systems, infrastructure and processes, our culture makes us unique and is often a differentiating factor as we compete and grow in today’s global marketplace.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 14 december 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024