Kundtjänstmedarbetare till Folkspel

Kundtjänstmedarbetare till Folkspel

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Folkspel ägs till 100 % av folkrörelserna, via 71 riksorganisationer med ca 5 miljoner medlemmar. Vi är 120 anställda med en årsomsättning på 1,3 miljarder. Vårt uppdrag är att via lotteriverksamhet göra det möjligt för folkrörelserna att kunna fortsätta sitt viktiga arbete. Genom åren har Folkspels produkter genererat 16,6 miljarder kronor till svenskt föreningsliv.

Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga arbete är att vara en del i vårt kundcenterteam där vi besvarar allehanda frågeställningar från våra kunder som är både privatpersoner, företag och föreningar. Frågorna och ärenden inkommer via telefon, mejl, chatt och brev. Kundcenterteamet arbetar systematiskt genom att lägga upp ärenden i CRM-system och vidare arbetar teamet med merförsäljning genom att exempelvis upplysa våra kunder om nyheter och erbjudanden.

Arbetstiden är schemalagd mellan 08.00-17.00 på vardagar. Viss schemalagd arbetstid kan även förekomma på storhelger.

Din profil
Vi söker efter dig som har erfarenhet av- och gillar kundkontakt och service. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kundcenter eller med innesälj. Vidare har du god datorvana och talar och skriver svenska flytande.
För att trivas hos Folkspel är du utpräglat service- och resultatorienterad och har god social kompetens. Det är viktigt att du kan komplettera ditt driv och din vinnarskalle med ett hjärtligt engagemang för kunden. Du trivs både med att jobba i grupp och självständigt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du som person är positiv, service-minded och säljande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Detta erbjuder vi:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning där du blir en viktig medarbetare i Folkspels framgångsrika Kundcenterteam. Teamet leds av Kundcenteransvarig som också coachar dig i ditt arbete.

Folkspels arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor. Du erbjuds goda personalförmåner, kollektivavtal och fast lönesättning. Kontoret är beläget i moderna lokaler i Gamlestan, Göteborg.

Ansökan
Anställningen är hos Söder & Co och arbetet utförs hos vår kund. Vi tillämpar löpande urval. Välkommen att registrera din ansökan på www.soderco.se.

Om oss
Söder & Co bemannar företag och andra organisationer genom inhyrning, rekrytering och inhyrningsrekrytering. På så sätt skapar vi både karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och konsulter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 12 juli 2022
  • Ansök senast: 12 augusti 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024