Kundtjänstmedarbetare till Folkspel

Kundtjänstmedarbetare till Folkspel

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Folkspel ägs till 100 % av folkrörelserna, via 71 riksorganisationer med ca 5 miljoner medlemmar. Vi är 120 anställda med en årsomsättning på 1,3 miljarder. Vårt uppdrag är att via lotteriverksamhet göra det möjligt för folkrörelserna att kunna fortsätta sitt viktiga arbete. Genom åren har Folkspels produkter genererat 16,6 miljarder kronor till svenskt föreningsliv.

Dina arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga arbete är att vara en del i vårt kundcenterteam där vi besvarar frågor och funderingar från våra kunder. Frågor och ärenden inkommer via telefon, mejl eller chatt och det kan vara privatpersoner eller företag såväl som föreningar som hör av sig. Kundcenterteamet arbetar systematiskt genom att lägga upp ärenden i CRM-system och succesivt hantera dem. Vidare innefattar jobbet merförsäljning genom att exempelvis upplysa våra kunder om nyheter och erbjudanden, samt att attrahera personer till att fortsätta vara kunder.

Arbetstiden är schemalagd mellan 08.00-17.00 på vardagar. Viss schemalagd arbetstid kan även förekomma på storhelger. Kontoret är beläget i moderna lokaler i Gamlestan, Göteborg

Detta erbjuder vi:
Tjänsten är på heltid och inleds som en konsultantsällning via Söder & Co, med goda möjligheter att bli överrekryterad till folkspel efter 6 månader. Du blir en viktig medarbetare i Folkspels framgångsrika Kundcenterteam. Teamet leds av Kundcenteransvarig som också coachar dig i ditt arbete. Folkspels arbetsplats genomsyras av framåtanda, arbetsglädje och humor. Du erbjuds goda personalförmåner, kollektivavtal och fast lön samt provision.


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av kundkontakt och service. Du brinner för att jobba med människor, ge service och sälja. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kundcenter eller med innesälj. Vidare har du god datorvana och talar och skriver svenska flytande.

För att trivas hos Folkspel är du utpräglat service- och resultatorienterad och har god social kompetens. Det är viktigt att du kan komplettera ditt driv och din vinnarskalle med ett hjärtligt engagemang för kunden. Du trivs både med att jobba i grupp och självständigt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du som person är positiv, service-minded och säljande. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.


Vi tillämpar löpande urval. Tillträde för rollen är omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Välkommen att registrera din ansökan på www.soderco.se.



Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söder & Co Göteborg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 28 februari 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024