Kundtjänstmedarbetare till försäkringsbolag

Arbetsbeskrivning

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom service, bank & finans, försäkring och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling. Företaget är medlem i Almega Tjänsteföretagen och tillämpar kollektivavtal för branschen.

Denna tjänst är inom ramen av vår rekryteringsverksamhet. 

Vi söker vi ytterligare 3 st drivna Kundtjänstmedarbetare som vill bli en del av ett modernt och välrenommerat försäkringsbolag i Stockholm. 

Arbetsbeskrivning

Som Kundtjänstmedarbetare på försäkringsbolaget kommer du att få en ansvarsfull roll i en dynamisk och familjär avdelning.

Du kommer bland annat arbeta med kundrelaterade ärenden inom försäkringsbolaget olika försäkringsområden gentemot både företag och privatkunder. I dina uppgifter kommer du att rådgiva och hjälpa kunder inom försäkringar, administrera och handlägga beroende på kundens behov. 

Vidare tolkar du villkor samt sköter kontakten med interna avdelningar och samarbetspartners.

Bakgrund 

- du finner motivation i att vara rådgivande till kunder och deras behov

- du är framåt och gillar att arbeta självständigt med frihet under ansvar

- du är lösningsorienterad och gillar att arbeta i grupp

- du värderar att komma till ett familjärt försäkringsbolag där utveckling är central

- du har gymnasiekompetens och väldigt bra kommunikativa färdigheter och uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom kundtjänst och/eller callcenter. Detta är meriterande, men inget krav. 

Om bolaget  

Försäkringsbolaget är en av de största aktörerna på den Nordiska marknaden inom Sak- och livförsäkring samt Sparande & Pension med flertalet kontor runt om i Europa. Huvudkontoret är beläget Stockholm där mer information ges under intervju. 

Huvudkontoret är beläget i Stockholm med mycket bra kommunikationer, restauranger och gym runt hörnet. Vidare erbjuder organisationen dig en stimulerande och händelserik arbetsmiljö. Det är viktigt att alla ska trivas och veta att det finns goda utvecklingsmöjligheter.

Fast lön samt tillkommande förmåner enligt kollektivavtal erbjuds till alla medarbetare. Utbildningen startar så snart tillsättningen är klar. 

Intervjuer hålls löpande där försäkringsbolaget tar hänsyn till eventuella uppsägningstider. Sista ansökningsdag är 2/4 - 2018 så skicka in din ansökan redan nu.

Vid frågor om tjänsten kontakta Martin Edin på 08-551 118 71 eller martin.edin@amga.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMGA AB
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 26 mars 2018

Besöksadress

Solna Business Park
None

Postadress

Svetsarvägen 8
SOLNA, 17141

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024