OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Presentation
Är du en ansvarstagande person med en känsla för förstklassig service? Vill du arbeta på ett globalt och marknadsledande företag inom låneskydd med starka kundrelationer och väl ansedda produkter? Då kan du vara den vi söker! Till AXA söker vi nu en medarbetare till deras kundtjänst. Tjänsten är ett vikariat på heltid, där du blir anställd av AXA med placering i centrala Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare / handläggare kommer din huvudsakliga uppgift vara att ge kunderna bästa möjliga service. Du hanterar främst inkommande samtal från kunder via telefon men många kontakter med kunder sker även via andra kommunikationskanaler som exempelvis e-mail och web. Du kommer att handlägga skadeärenden samt administration kopplat till processerna. Ärendena är varierande och du kommer att granska och kontrollera olika typer av dokument samt villkor.
Vidare ser du till att relevanta lagar och bestämmelser efterlevs och vid behov kommer du ge stöd till andra verksamhetsområden inom organisationen. I rollen kommer du även att driva och delta i processförbättringar och kvalitetsinitiativ.
Utbildning/erfarenhet
Vi tror att du som söker har en gymnasieexamen samt tidigare erfarenhet från kundservice. Du är van att arbeta med dator och telefon som dina främsta arbetsverktyg och behärskar MS Office obehindrat. Har du kunskaper i kundhanteringssystem är detta meriterande liksom erfarenhet från bank eller skadereglering på försäkringsbolag. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person är du noggrann, strukturerad, lyhörd, ödmjuk och kommunikativ med god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. AXA kännetecknas av en öppen och dynamisk atmosfär och för att trivas tror vi att du tycker om att arbeta såväl självständigt som i team. Du är van vid och drivs av att arbeta mot uppsatta mål och levererar alltid en hög servicenivå. AXA arbetar kontinuerligt med att bli en värderingsstyrd organisation med värdeorden, Customer First, Integrity, Courage och One AXA, vilka vägleder i allt de gör.
Företagsbeskrivning
AXA är ett av världens största försäkringsbolag med ca 170.000 anställda, närvaro i 64 länder, över 100 miljoner kunder och en omsättning på ca 100 miljarder euro. Under 2015 rankades AXA som ett av världens 50 starkaste varumärken av Best Global Brands. AXA köpte nyligen Genworth Lifestyle Protection, inklusive dess verksamhet i Norden, och skapade samtidigt den nya divisionen AXA Partners; en helt ny enhet inom AXA koncernen vars syfte är att utveckla och driva försäljning av försäkringsprodukter genom samarbetspartners. Idag samarbetar vi främst med partners inom bank- och finanssektorn men vi har som mål att växa även inom andra segment i takt med att vi rullar ut AXA Partners fulla produkterbjudande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson