Kundtjänstmedarbetare till Försäkringskassan i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter med ca 14 200 medarbetare runt om i landet. Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

Drivs du av att ge service och att hjälpa människor? Vill du arbeta på en av landets största myndigheter där du dagligen får möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl individer som samhälle? Nu söker vi dig med erfarenhet av att ge service per telefon för ett spännande uppdrag på Försäkringskassan!

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu! 

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu har vi en möjlighet för dig som vill arbeta med att erbjuda service på en av de största myndigheterna i landet. Regeringen har beslutat om att erbjuda ett elstöd som ska handläggas av Försäkringskassan. I den här rollen kommer du att arbeta som kundtjänstmedarbetare och hantera allmänna och specifika frågor om elstödet i telefon samt eventuellt administration kring detta stöd. Du blir en del av ett större team av konsulter som startar samtidigt och kommer att stötta varandra under uppdraget. För att du ska ha rätt förutsättningar för uppdraget får du även en gedigen introduktion och löpande stöttning från chefer och kollegor.

Du kommer att tillhöra avdelningen GF kundmöte som hanterar inkomna samtal från Försäkringskassans partners samt privatpersoner på svenska, engelska och andra språk. Arbetet består till störst del av telefoni och epost, men även till viss del handläggning. Varje samtal är unikt och behöver mötas utifrån sitt specifika behov. Det är ditt ansvar i kontakt med partners och privatpersoner via telefon att erbjuda ett bemötande som leder till trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter 

bemöta frågor kring elstödet via telefon och ge allmän information
guida i specifika frågor och hantera tillhörande administration
besvara e-post meddelanden kring elstödet


Krav för tjänsten

har slutbetyg från gymnasium eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
har erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
har datorvana
har mycket goda kunskaper i svenska och engelska
erfarenhet av att arbeta i telefon och trivs med möten över telefon
godkänd kreditupplysning utan anmärkning


Vi söker dig som

är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
har god kommunikativ förmåga
förstår och värdesätter människors olikheter


Uppdragsperiod och omfattning  

Uppdraget är på heltid och pågår från och med så snart som möjligt (start runt 2023-03-01) och 6 månader framåt, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är kl. 08:00-16:30 (inklusive lunch 30 min). Uppdraget utförs på något av Försäkringskassans fina kontor i Stockholm, antingen vid Telefonplan eller i Sundbyberg.

Ansökan 

Då urval sker löpande kan tjänsten komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-02-08. Du är varmt välkommen! 

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.   

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2023
  • Ansök senast: 8 februari 2023

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024